並び順

ブックマーク数

期間指定

  • から
  • まで

1 - 10 件 / 10件

新着順 人気順

"product design"の検索結果1 - 10 件 / 10件

タグ検索の該当結果が少ないため、タイトル検索結果を表示しています。

"product design"に関するエントリは10件あります。 design開発読み物 などが関連タグです。 人気エントリには 『だれもが使える設定画面に─kintoneのフロントエンド刷新とアクセシビリティ|Cybozu Product Design』などがあります。
  • だれもが使える設定画面に─kintoneのフロントエンド刷新とアクセシビリティ|Cybozu Product Design

    こんにちは!サイボウズ株式会社のkintoneフロントエンド刷新プロジェクトチームです。 2022年8月に、サイボウズはkintoneのアプリ設定画面のアクセシビリティ改善を行いました。サイボウズでは業務アプリケーション「kintone」のアップデートを毎月おこなっています。2022年8月のアップデートでは、kintone全体のフロントエンド基盤の刷新を行い、その一環としてアクセシビリティの改善に取り組みました。 アクセシビリティとは?アクセシビリティとは「だれもが製品やサービスを利用できること」を表します。ユーザーがおかれている環境やユーザーの能力にかかわらず、だれもが製品やサービスにアクセスし、同じ情報を得られ、同じ目的を達成できることを指します。 サイボウズではアクセシビリティをユーザーが「チームにアクセスできる能力」であると捉えています。サイボウズは、ユーザーが製品にアクセスするこ

      だれもが使える設定画面に─kintoneのフロントエンド刷新とアクセシビリティ|Cybozu Product Design
    • Collaborate on electronics product design | Inventhub

      Plugin your ECAD design tools with Inventhub to collaborate on your PCB design projects in the cloud, using git version control. Leverage our dedicated tool-set to generate Bill of Materials, get supply-chain insights, create your design projects and electronic components database.

        Collaborate on electronics product design | Inventhub
      • 「つくりたい体験」からはじめるプロダクトデザイン / Starting Product Design from "Ideal Experiences"

        2022/12/10 Spectrum Tokyo Design Fest 2022 https://fest2022.spctrm.design/ の登壇資料です。

          「つくりたい体験」からはじめるプロダクトデザイン / Starting Product Design from "Ideal Experiences"
        • Product Design Wiki

          Product Design Wikiへようこそ。SmartHR プロダクトデザイングループ内で獲得した知見、スキル定義、学習コンテンツを掲載しています。プロダクトデザインに関わる人はどなたでも利用・参加できます。 アクセシビリティ試験 アクセシビリティ アフォーダンス アジャイル 点字ディスプレイ 点字キーボード ブラウザ クラス図 コレクションとシングル コンポーネント 概念モデル CRUD カスタマージャーニーマップ データモデリング デザインエンジニア デザインエンジニアリング デザインシステム デザインツール デザイン ダイアログ ドメイン エンジニアリング ファシリテーション Figma Fireworks ヒューリスティック調査 HTML Standard 情報アーキテクト 情報設計 情報アーキテクチャ 界面 MDN メンタルモデル モーダル モードレス MVP オブジェクト

            Product Design Wiki
          • UX vs. Product Design vs. UI

            TL;DR: Digital product design teams are often referred to as “the UX team” or “the UX/UI team,” which are terminologies that can significantly disturb a proper understanding of what UX and digital product design actually are and what a digital product design team does. For one, the user’s experience can’t be designed in the first place, and “doing UX” goes way beyond the scope of digital product d

              UX vs. Product Design vs. UI
            • UI and UX: Crucial Components of Product Design

              The most commonly used terms in product design are User Interface (UI) and User Experience (UX). These similar-sounding terms are not new concepts but are often used interchangeably. Understanding the differences in UI and UX gives a better insight into what product design entails. This also helps clear out any generic confusion commonly associated with these concepts. UI and UX are overlapping co

                UI and UX: Crucial Components of Product Design 
              • Figma Product Design & Writing Career Levels | Figma

                How the Figma Design organization thinks about performance at each level, including a skills chart and detailed descriptions of the core competencies we expect for each role on our team. Read more about our process here: https://www.figma.com/blog/figma-design-team-career-levels/ And check out ...

                • The Kawaiization of product design - DESK Magazine

                  Over the last year or two, I’ve noticed a certain style emerge in brand and product design. Look at the graphic below and you'll see it. The colors are soft and muted, the shapes rounded and the typography unobtrusive. It’s what you could describe as clean. It’s approachable. It’s inoffensive. It’s almost… cute. Zoom out and you’ll notice this particular aesthetic is everywhere. As a designer, you

                    The Kawaiization of product design - DESK Magazine
                  • SmartHR Product Design Wiki

                    Product Design Wikiへようこそ。SmartHR プロダクトデザイングループ内で獲得した知見、スキル定義、学習コンテンツを掲載しています。プロダクトデザインに関わる人はどなたでも利用・参加できます。 アクセシビリティ試験 アクセシビリティ アフォーダンス アジャイル 点字ディスプレイ 点字キーボード ブラウザ クラス図 コレクションとシングル コンポーネント 概念モデル CRUD カスタマージャーニーマップ データモデリング デザインエンジニア デザインエンジニアリング デザインシステム デザインツール デザイン ダイアログ ドメイン エンジニアリング ファシリテーション Figma Fireworks ヒューリスティック調査 HTML Standard 情報アーキテクト 情報設計 情報アーキテクチャ 界面 MDN メンタルモデル モーダル モードレス MVP オブジェクト

                      SmartHR Product Design Wiki
                    • デザインシステムのスクラムマスターが1年で実践したチームビルディング|Cybozu Product Design

                      こんにちは、サイボウズ株式会社のMantleチームでスクラムマスター兼 Design Technologist として活動している ami(@__amishiratori)です。 私が所属するMantleチームは「kintoneのユーザー体験を最高にする」を目標に、2021年末に結成されたチームです。デザイン・フロントエンド・アクセシビリティ・品質保証など、多様なバックグラウンドを持ったメンバーが集まり、kintoneのデザインシステムを構築する活動をしています。 この記事では、私が2022年にMantleチームに対して実践したさまざまなチームビルディングを紹介します。これからデザインシステムに関するチームを作りたい人/デザインシステムに関するチームを作ったばかりの人/デザインシステムのチームを作ったものの課題を抱えている人にとって、実践したチームビルディングが参考になれば幸いです。 デザ

                        デザインシステムのスクラムマスターが1年で実践したチームビルディング|Cybozu Product Design
                      1

                      新着記事