並び順

ブックマーク数

期間指定

  • から
  • まで

1 - 12 件 / 12件

新着順 人気順

design-systemの検索結果1 - 12 件 / 12件

  • UI文言を検討するときのSmartHR Design Systemの歩き方|稲葉志奈

    社外にも公開しているSmartHR Design Systemは、ライティングに関するガイドラインも充実しています。この記事では、UI文言を検討したいと思ったときにそれらのガイドラインをどのように活用するとよいのか、おすすめの参照方法を紹介します! チェックリスト的に参照したいライティングスタイル ライティングスタイルには、UI文言に限らずヘルプページやリリースノートなどにも適応したいガイドラインがまとまっています。 基本的かつ具体的な内容で、数も多くないので都度チェックリスト的に参照するのがおすすめです!ヘルプページやリリースノートも含めて、開発に関わる文言や文章を書く機会に参照すると、自然と頭に入っていきます。 迷ったときに参照したい用字用語

      UI文言を検討するときのSmartHR Design Systemの歩き方|稲葉志奈
    • How Spotify’s Design System Goes Beyond Platforms | Figma Blog

      Design Manager Juli Sombat sheds light on how a need for more cohesion led Spotify’s design systems team to take a cross-platform approach to components. In 2019, when our leadership at Spotify unveiled their ambition to make audio content available and consistent to anyone on any device, our design team faced a significant challenge: Spotify would now be available across 45 unique platforms, and

        How Spotify’s Design System Goes Beyond Platforms | Figma Blog
      • Windows版「Word」、「Excel」、「PowerPoint」のアクセス権管理機能が改良へ/Fluent Design Systemに準拠、わかりやすく、使いやすく

          Windows版「Word」、「Excel」、「PowerPoint」のアクセス権管理機能が改良へ/Fluent Design Systemに準拠、わかりやすく、使いやすく
        • 取り返しのつかない操作 | デザインパターン(共通) | SmartHR Design System

          ユーザーにとって取り返しのつかない操作を提供する際の基準を定義しています。

            取り返しのつかない操作 | デザインパターン(共通) | SmartHR Design System
          • GitHub - digital-go-jp/design-system-example-components: デジタル庁デザインシステムのサンプルコンポーネント

            You signed in with another tab or window. Reload to refresh your session. You signed out in another tab or window. Reload to refresh your session. You switched accounts on another tab or window. Reload to refresh your session. Dismiss alert

              GitHub - digital-go-jp/design-system-example-components: デジタル庁デザインシステムのサンプルコンポーネント
            • Material 3 やめました / Good-bye M3 design system

              Kotlinらしいコードを書こう - Convert Java File to Kotlin File のあとにやること / What to do after Convert Java File to Kotlin File

                Material 3 やめました / Good-bye M3 design system
              • The Design System Ecosystem

                What does a mature, end-to-end design system look like in a big, complex organization? What are all the moving pieces, and how do they hang together as a well-considered architecture? What’s required and what’s optional? Hold onto your butts, because we’re going to go deep on this one. Let’s start here: a design system’s relationship to digital products can be boiled down like so: There’s a design

                  The Design System Ecosystem
                • What Is a Design System | Design Systems 101 | Figma Blog

                  Understand the basics of design systems, what they are, how they work, and how they can change the way you design. Design systems are often the unsung heroes of the products we use every day—from mobile apps and websites to the interfaces on television screens and car dashboards. They serve as the DNA for product design, encoding the principles and elements that define the very experience users in

                    What Is a Design System | Design Systems 101 | Figma Blog
                  • ヘルプページの書き方 | ヘルプセンター | SmartHR Design System

                    ヘルプページを書くうえでの基本的な考え方と表記ルールをまとめました。 ドラフトを自分でレビューする際は「チェックリスト」を活用してください。 また、このページで記載していない表記ルールは、プロダクトデザインにおけるライティングスタイル、用字用語、UIテキストに準拠します。 ユーザーが確実に目的を達成できる状態を目指しましょうヘルプページの役割は、ユーザーが目的を達成するサポートです。 情報を簡潔明瞭に伝えて、ユーザーが操作につまずかないようにしましょう。 不要な情報や曖昧な表現は目的達成の妨げとなるため、削除や言い換えを検討しましょう。 チェックリスト情報を取捨選択しましょう必要な情報を漏れなく記載する不要な情報を記載しない本文への追加情報に用いる囲み要素の多用を避ける情報を適切に配置しましょう先に知っておくべき情報から順番に配置する関連する情報は近くに配置する見出しや箇条書きを適切に使う

                      ヘルプページの書き方 | ヘルプセンター | SmartHR Design System
                    • SmartHRのプロダクトデザインシステム史上最大のアップデートがはじまります。 ー SmartHR Design Systemの現在地(2024年4月版)|週刊プロデザ by SmartHR

                      開発組織も当然大きくなっていて、プロダクトデザイナーのプロダクト開発への関わり方もアップデートしつつあります。 「デザインシステムは、それを運用する組織の体制や構造に強く影響を受ける」ということで、現在2つの状況からデザインシステムは次のステップに進むフェーズにきています。 デザインシステムの進化を後押しする2つの状況  マルチプロダクト戦略SmartHRがマルチプロダクト戦略を打ち出したことで「ユーザーインターフェースの品質と一貫性がもたらす使いやすさ」がより重要になってきました。競合他社との機能のコモディティ化が進むなか、「使いやすさ」は商品価値として差別化要素の一つと位置づけられます。詳細はダイレクターのfumiya(@tyoys00)さんの前回の記事をぜひ読んでください。 プロダクトデザイン組織の拡大マルチプロダクト戦略を受けて、私たちは「プロダクトの使用性を担保する開発者である」

                        SmartHRのプロダクトデザインシステム史上最大のアップデートがはじまります。 ー SmartHR Design Systemの現在地(2024年4月版)|週刊プロデザ by SmartHR
                      • A Global Design System

                        TL;DR: This is a call to action to create a Global Design System that provides the world’s web designers & developers a library of common UI components. A Global Design System would improve the quality and accessibility of the world’s web experiences, save the world’s web designers and developers millions of hours, and make better use of our collective human potential. Sounds pretty good, right? I

                          A Global Design System
                        • GitHub - figma/code-connect: A tool for connecting your design system components in code with your design system in Figma

                          You signed in with another tab or window. Reload to refresh your session. You signed out in another tab or window. Reload to refresh your session. You switched accounts on another tab or window. Reload to refresh your session. Dismiss alert

                            GitHub - figma/code-connect: A tool for connecting your design system components in code with your design system in Figma
                          1