タグ

参考とロゴに関するrivet23のブックマーク (2)

  • グラフィック社 書籍詳細

    ロゴラウンジ・マスター・ライブラリー イニシャル&クレストロゴ3000 キャサリン・フィシェル ビル・ガードナー  編 ロゴラウンジ・マスター・ライブラリーシリーズ全7巻の1冊目にあたる書、「イニシャル&クレスト」は、世界最大のロゴ・コレクション【LogoLounge.com.】から選りすぐった3000点ものイニシャルとクレストのロゴ・デザインがわかりやすく編成されている。 さらに、一流のロゴ・デザイナーが、もっとも人気のあるロゴについての意見や価値、伝統、そして未来について語ったインタビューも収録。 ●たったひとつの文字が多くを語るイニシャルロゴは、もっとも手早くダイレクトに特徴を伝えられる。 デザイン的に優れたイニシャルロゴを知ることはクリエイターのアイデアソースになることだろう。 ●クレスト・デザインは、書体、アート、色、スケール、質感など、多くの要素をひとつにまとめ、雄弁

  • Logo Research, Logo Inspiration, Corporate Identity and Online Portfolios at LogoLounge.Com

    // LOGOS IN THE NEWS In an effort to fight off a sagging economy, PepsiCo is reportedly rebranding some of its core products, including Pepsi, Mountain Dew, Pepsi Max and Sierra Mist, according to BevNET and Beverage Digest. The company's familiar red, white and blue globe will be angled in different ways according to product, producing a range of different "smiles" at the globe's center. more.

    rivet23
    rivet23 2010/01/17
    世界のロゴコレクション
  • 1