Even on $15,000 a Year, Most Young People Buy Smartphones [STUDY] The survey of 20,000 U.S. mobile customers found that smartphone ownership skews toward the young and the wealthy -- exactly as you'd expect. What is more surprising, however, is this nugget: smartphone penetration among young people in the lowest income bracket is higher than it is among older people in the wealthiest bracket. Amon
モバイルマーケティング・ジャパンとネットマイルは1月12日、スマートフォンユーザーを対象に実施したSNS利用に関する調査結果を発表した。有効回答数は870件、性別比は男性69.9%/女性30.1%で、使用デバイスのOSはAndroidが51.7%、iOSが48.3%だった。 SNSの利用状況は、フィーチャーフォンを使用していた時で約4割、スマートフォン移行後は約7割が使用していると回答。フィーチャーフォン使用時はmixiを利用していたユーザーが最も多く、約7割(複数回答)に上ったが、スマートフォンではTwitter(64%)とFacebook(51%)が高い傾向が見られた。 この結果について、同社は「大手2つのSNSが入ってきた時期と、スマートフォン市場伸長の時期が重なったことやユーザビリティがスマートフォン向けになっているかどうかが影響している」と分析している。 SNSの利用開始時期は、
When you buy through affiliate links in our content, we may earn a commission at no extra cost to you. Learn how our funding model works. By using this website you agree to our terms and conditions and privacy policy. We uphold a strict editorial policy that focuses on factual accuracy, relevance, and impartiality. Our content, created by leading industry experts, is meticulously reviewed by a tea
Apple is reportedly experimenting with an AI-driven advertising platform, partnering with a select group of collaborators, according to Business Insider. This cutting-edge tool is allegedly designed to optimize ad placements within the App Store, potentially enhancing the performance of App Store Search Ads. While AI in advertising is not new, with giants like Google and…
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く