[GDC 2016]「Unity」で本格的なCG映像作品の制作が可能に? 映像制作用途をアピールしたUnityブースレポート ライター:西川善司 GPUの性能が劇的に向上し,現実の反射率および反射特性で材質表現を再現する「物理ベースレンダリング」がリアルタイムで利用できるようになった今では,映像制作で利用されるオフラインレンダリング(プリレンダリング)に近い表現が,リアルタイムレンダリングでも可能になってきた。 そこで,現在,制作期間の短かったり,予算が少なかったりといった制約のある映像制作において,リアルタイムレンダリング技術を応用しようという動きが出てきており,そのフロントエンドツールとして,ゲームエンジンが注目を集めている。 MarzaがUnreal Engine 4を使って制作した短編映像作品「Happy Forest」 その一例として,日本の映像制作会社であるマーザ・アニメーショ
What is ChronoSculpt? ChronoSculpt is a powerful new stand-alone application that revolutionizes working with animation and dynamic simulation cache files from any application by allowing you to use sculpting and transformation tools over time. ChronoSculpt also introduces a radical new geometry engine based on our “Hydra” technology which allows the deformation and manipulation of 8 to 10 million
Alembic is an open computer graphics interchange framework. Alembic distills complex, animated scenes into a non-procedural, application-independent set of baked geometric results. This �distillation' of scenes into baked geometry is exactly analogous to the distillation of lighting and rendering scenes into rendered image data. Alembic is focused on efficiently storing the computed results of com
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く