Physically Based and Unified Volumetric Rendering in Frostbite
Talk by Sebastien Hillaire at Electronic Arts for SIGGRAPH 2015 in the Advances in Real-time Rendering course.Read less
ホーム ニュース ゲームエンジン「Frostbite Engine」に手応えを感じるEA幹部。26ものゲームエンジンがひとつに統合へ 『Battlefield 1』『Mirror’s Edge Catalyst』『FIFA 17』。これらのタイトルの開発に、同じゲームエンジンが用いられていることはご存知だろうか。「Frostbite Engine」はエレクトロニック・アーツ(以下、EA)が開発するゲームエンジン。同エンジンは、EAの傘下会社であるEA Digital Illusions CE (以下、DICE)が『Battlefield Bad Company』の開発のために作りあげたものだ。以降の『Battlefield』シリーズや『Medal of Honor』シリーズは、このFrostbite Engineをブラッシュアップあるいはバージョンアップしたものが使用されている。 Imag
過去のリスクを今負うことはない,とPatrick Soderlund氏は語るが,それにはゲーマーたちが何を欲しているかをより明確に理解することが必要となる。 私のPatrick Soderlund氏(Executive Vice President, EA Studios)との会合は工事現場で行われた。gamescom 2016が正式に開催する直前のビジネスエリアにあったElectronic Artsブースはまだ作りかけでハンマーの音が鳴り響いていた。Soderlund氏はそんなことにお構いなく,とても落ち着いた様子で「Battlefield 1」「Titanfall 2」,そして「FIFA 2017」といった,ひょっとしたらこのヨーロッパ最大のゲームイベントの中でも最も強力なラインアップを発表するための,プレスカンファレンスの最後の調整を行っているところだった。 家庭用ゲーム機市場の空間
Presentation by Fabien Christin from DICE at GDC 2016. Overview Designing a big city that players can explore by day and by night while improving on the unique visual from the first Mirror’s Edge game isn’t an easy task. In this talk, the tools and technology used to render Mirror’s Edge: Catalyst will be discussed. From the physical sky to the reflection tech, the speakers will show how they tame
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How High Dynamic Range Audio Makes Battlefield: Bad Company Go BOOM Conference: Game Developers Conference 2009 2009-11-05 by Anders Clerwall This session presents a detailed overview of High Dynamic Range Audio as implemented in DICEs Frostbite engine. It explains in detail how using real-world sound level approximations and an adjustable dynamic range transformed the usually tedious and time-con
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