よく見かけるコードですが、上のコードは、必ずしも期待した結果になるとは限りません。なぜなら、double 型やポインタ型は、これらを構成する全ビットが 0 になったとしても、オブジェクトの値が 0 になるかどうかは分からないからです。 確かに、ほとんどの処理系では上記のコードでも問題なく、そして期待通りに動作します。しかし、それはあくまでも"たまたま"動いているに過ぎません。そうした不安定な要素をなくすために行った初期化が、かえってコードを怪しくしてしまっているのです。 単に、集成体の全要素をゼロクリアしたいだけであれば、 とすれば十分です。こう書くと、おそらく次のような反論が返ってくることでしょう。「その方法では、構造体の詰め物がゼロクリアされない」と。しかし、構造体の詰め物にアクセスして、言語仕様上保証される結果を期待することには無理があります。 構造体の詰め物をゼロクリアしたい理由は
皆様の愛顧のおかげで40万ページビューを達成しました。 いつからPVを張ったか覚えていないので詳しいことはよくわからないのですが(とほほ)、地味に地道にときどきの日記を記していきたいと思います。ありがとうございます(ぺこり) 一日平均500〜1000PVくらいかなあ。月間25000〜30000PVくらいの地味目の日記ですね。ページビューは少ないより多い方が励みになるけど、ページビューだけを狙うということはするつもりもないですね。日記は自分のために書くものだから。 コメント、感想、叱咤激励、ご批判そのたお待ちしております〜 GoogleVideoです。 http://video.google.com/videoplay?docid=2914803742593360351 四の五の言わず見ろ〜 資料 http://www.ylug.jp/modules/mydownloads/visit.ph
A nice little quickie: I briefly discuss in my assert ramblings why it’s important to wrap all of your multi-line macros in do/while(0) blocks. An unfortunate side-effect of this is that the construction // NOISY CODE #define MULTI_LINE_MACRO \ do { \ std::printf("Hello "); \ std::printf("world!\n"); \ } while (0) will trigger C4127: “Conditional expression is constant” in Visual Studio 2003/200
Introduction GNU C (and some other compilers) had inline functions long before standard C introduced them (in the 1999 standard); this page summarizes the rules they use, and makes some suggestions as to how to actually use inline functions. The point of making a function inline is to hint to the compiler that it is worth making some form of extra effort to call the function faster than it would o
以降のセクションでは、整数オーバーフローを引き起こしやすい個々の演算について見ていく。int よりも小さい型の演算には整数拡張が適用される。また、算術演算が行われる前に、通常の算術型変換が適用され、オペランドが(暗黙的に)同等の型に変換される場合もある。セキュアな算術演算を実装する前に、整数変換のルールを理解しておくこと (「INT02-C. 整数変換のルールを理解する」を参照)。 処理系固有の詳細 GNU GCC の -fwrapv オプションを指定すると、符号無し整数と符号付き整数の両方で剰余演算を行う。 GNU GCC の -ftrapv オプションを指定すると、符号付き整数のオーバーフローが発生したときにトラップを生成する。トラップが発生すると、多くの場合プログラムは異常終了する。UNIX システムでは、そのような場合にシグナルが生成され、プロセスに送られる。 -fwrapv や
Cmockery tests are compiled into stand-alone executables and linked with the Cmockery library, the standard C library, and the module being tested. Any symbols external to the module being tested should be mocked - replaced with functions that return values determined by the test - within the test application. Even though significant differences may exist between the target execution environment o
What's This Web Site About ? Before saying anything else, let's declare the legal stuff: I collected all these little helpful pieces of code on the internet. I, STEPHAN BRUMME, DIDN'T ORIGINALLY INVENT THEM. However, the authors put them into the public domain, which is absolutely great. Do whatever you want with the code, it's okay for commercial stuff, too. Let's call it "tellware" - if you find
In computer programming, indentation style is a convention, a.k.a. style, governing the indentation of blocks of source code. An indentation style generally involves consistent width of whitespace (indentation size) before each line of a block, so that the lines of code appear to be related, and dictates whether to use space or tab characters for the indentation whitespace. Overview[edit] This art
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