Good bye Flash! Thanks for 10 years of tinkering, fiddling, bothering and lots of fun. For sentimental purpose you can watch some of my old Flash experiments here.
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人生何が起こるか分からないもので、8/31に開催されたアート&デザイン系カンファレンス「APMT4」のAdobeさんのプレゼン枠で、FlashPlayer10のオーディオ機能回りのデモをする機会をいただきました!(AdobeのN村さんには本当に感謝感謝です…) だいぶ緊張してたのでどの程度伝わったか怪しいところではありますが、内容のほうは前にSpark Projectの勉強会でプレゼンした「Tenoran」を中心に、FlashPlayer10のオーディオ機能についての説明とデモといった感じでやらせていただきました。FlashPlayer10の音回りのおもしろさ、少しでも伝わってたらいいなぁ…。 ちなみにせっかくのデモの機会なので、ということで、Tenoranに簡単なエフェクト機能と、ローカルファイル読み込んで遊ぶ機能なんかつけたりしてみたので、ぜひ遊んでみてください。 ※最新のFlashP
If you watched my last tutorial you know how much of pain it was to read audio data in Flash. The old “analyze in AE” method is now a thing of the past. The new SoundMixer.computeSpectrum() method reads audio data at runtime allowing you to create audio-driven animations. Click on the image below to see my first experiment. This only took 10 minutes! Get ready to see some crazy stuff from the Flas
Freesound: collaborative database of creative-commons licensed sound for musicians and sound lovers. Have you freed your sound today?The Freesound Project About... The Freesound Project is a collaborative database of Creative Commons licensed sounds. Freesound focusses only on sound, not songs. This is what sets freesound apart from other splendid libraries like ccMixter. New to this site? Read th
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