11 March 2008: Thanks to the Visual Studio 2008 Shell provided by Microsoft, you can now get Visual Studio with Phalanger for FREE! Read more... 11 March 2008: We just released new version of Phalanger, which includes support for Silverlight 1.1 (alpha) and Visual Studio Integration for Visual Studio 2008. Read more...
はてなグループの終了日を2020年1月31日(金)に決定しました 以下のエントリの通り、今年末を目処にはてなグループを終了予定である旨をお知らせしておりました。 2019年末を目処に、はてなグループの提供を終了する予定です - はてなグループ日記 このたび、正式に終了日を決定いたしましたので、以下の通りご確認ください。 終了日: 2020年1月31日(金) エクスポート希望申請期限:2020年1月31日(金) 終了日以降は、はてなグループの閲覧および投稿は行えません。日記のエクスポートが必要な方は以下の記事にしたがって手続きをしてください。 はてなグループに投稿された日記データのエクスポートについて - はてなグループ日記 ご利用のみなさまにはご迷惑をおかけいたしますが、どうぞよろしくお願いいたします。 2020-06-25 追記 はてなグループ日記のエクスポートデータは2020年2月28
はてなグループの終了日を2020年1月31日(金)に決定しました 以下のエントリの通り、今年末を目処にはてなグループを終了予定である旨をお知らせしておりました。 2019年末を目処に、はてなグループの提供を終了する予定です - はてなグループ日記 このたび、正式に終了日を決定いたしましたので、以下の通りご確認ください。 終了日: 2020年1月31日(金) エクスポート希望申請期限:2020年1月31日(金) 終了日以降は、はてなグループの閲覧および投稿は行えません。日記のエクスポートが必要な方は以下の記事にしたがって手続きをしてください。 はてなグループに投稿された日記データのエクスポートについて - はてなグループ日記 ご利用のみなさまにはご迷惑をおかけいたしますが、どうぞよろしくお願いいたします。 2020-06-25 追記 はてなグループ日記のエクスポートデータは2020年2月28
What is Gtk#? Gtk# is a Graphical User Interface Toolkit for mono and .Net. The project binds the gtk+ toolkit and assorted GNOME libraries, enabling fully native graphical Gnome application development using the Mono and .Net development frameworks. Frequently Asked Questions Contacting the Mono/Gtk# Team Bug reporting References Online API Documentation What’s New? Release Plans Articles and Tut
Mono is a software platform designed to allow developers to easily create cross platform applications. The Mono Project (mono/mono) (‘original mono’) has been an important part of the .NET ecosystem since it was launched in 2001. Microsoft became the steward of the Mono Project when it acquired Xamarin in 2016. The last major release of the Mono Project was in July 2019, with minor patch releases
DirectShow for DVD and file playback, capture and sample grabber Download source files - 97 Kb Disclaimer: Experimental code using DirectShow with the .NET Framework 1.0 Abstract This experimental code shows how to use DirectShow with .NET and C#. This includes simple media playback, playing DVD discs, capturing video streams to disk and a sample picture grabber. Note, this article doesn't save yo
Last post… Hey folks. After 23 years of fun, I'm leaving Microsoft to try some new things, and therefore this... Author: Eric Gunnerson Date: 11/05/2017 #NoTDD Did that title get your attention? Good. Like the other #no<x> assertions – NoEstimates,... Author: Eric Gunnerson Date: 06/22/2017 Agile and the Theory of Constraints: Part 4–The Inner Loop In this post, I'm going to talk about what I'm ca
Redirecting… Click here if you are not redirected.
The code in all articles is C#-based, as that's the background I come from. Many of the concepts in the C# articles will be applicable to other .NET languages, but there may be some wrinkles which are C#-specific. The framework articles should be more language-agnostic, even though they are couched in C# terms. I have a book called C# in Depth, published by Manning. Hopefully if you find these art
USBカメラをWindows環境で利用するためには,主に二種類の方法があります.一つはVideo for Windowsを利用する方法,もう一つはDirect Showを利用する方法です.今回は,後者のDirectShowを利用して,C#でUSBカメラを制御する方法を紹介します.このプログラムは,以下のような機能を持っています. USBカメラのプレビュー USBカメラから静止画をキャプチャ&保存 USBカメラから動画をキャプチャ&保存 キャプチャした動画の再生 USBカメラのプロパティを変更(色調,ズームなど) ここではまず,DirectShowの基本的な用語などをまとめ,次に機能ごとにプログラムの大まかな流れを説明していきます.より詳しい内容については,サンプルコードや参考URLを参照してください. なお,動作確認環境は以下のとおりです.他のUSBカメラでもおそらく動作すると思いますが,
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く