Processingに関するwmksのブックマーク (4)

  • Loading...

  • 2007年度3年前期 Expressive Programming (Processing入門) | Yasushi Noguchi Class

    1. はじめに 1-1. 授業の概要 1-2. なぜプログラミングの知識が必要なのか 2. カリキュラム構成のキーワード 【表現的側面】 点、線(直線・ベジェ曲線)、図形、色彩、アニメーション、インタラクション1(キーボード入力)、インタラクション2(マウス入力)、画像、サウンド、ビデオ入力、ネットワークコミュニケーション 【アルゴリズム的側面】 変数、変数の型、if、else、for、while、switch、配列(1次元配列 〜 n次元配列)、三角関数、モジュール化、クラス、メソッド 3. スケジュール 4/24 – 第1回 初めに なぜインタラクティブアート/ネットアート/ハイブリッドアートにプログラミングが必要か なぜprocessingなのか 事例の参照 processingのダウンロード、インストール processingの基的な使い方 参考書・参考サイト 【技術的側面】pr

  • Language (API) \ Processing 1.0 (BETA)

    You are viewing the Abridged Reference. It omits description and functions for drawing in 3D and for detailed drawing and data manipulation. Click Extended above to view additional reference. これは要約版のリファレンスです。 ここでは3次元の描画、描画の詳細、データの操作に関する記述、関数は省略しています。追加のリファレンスへは上の拡張をクリックしてください。

  • Processing 1.0

    Download and open the 'Processing' application. Select something from the Examples. Hit the Run button. Lather, rinse, repeat as necessary. More information on using Processing itself is can be found in the environment section of the reference. To learn the Processing language, we recommend you try a few of the built-in examples, and check out the reference. A group of diverse books have been writ

    Processing 1.0
  • 1