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javascriptとthree.jsに関するxluneのブックマーク (6)

  • WebGL Game Test - Three.js + impactJS

    WebGL - Three.js + impactJS Arrows - Move | X - Jump | C - Shoot Demo using three.JS to render a game made with impactJS + box2D. Original impactJS demo: Jetpack Physics Demo Made by Christian Östman and Richard Åström | Contact: info @ asmallgame.com Follow @asmallgame

    xlune
    xlune 2012/11/12
    impactJSで作られたゲームをthree.jsを使って3D表示してる、、、シンプルな2Dアクションゲームをリッチに見せれて良い感じ。。。
  • Water/Ocean

    Water/Ocean - WebGL(html5) Tried to make something that looks like a water surface. Using simplex noise and a normal map, not sure this is the way it's done. But hey, I'm learning here.. ;) It's heavily based on @alteredq's noise examples. There is some weird bug with reflection-mapping though, oh well... Done using three.js. Note. You need a modern browser that supports WebGL for this to run the

    xlune
    xlune 2011/11/10
    WebGL水面表現、、、
  • Plasmaball

    Fler roliga bollar. Dags att bli nostalgisk med en klassiker från 80-talet: Plasmalampan. Jag har aldrig haft möjlighet att äga en själv, kanske är det därför jag är så fascinerad av dem. Det finns även små USB-drivna nuförtiden. Jag har haft den här idén för en demo länge och äntligen gjort en ganska så enkel. Den elektriska blixten består av rör som är förskjutna och animerade i vertex shader, p

    xlune
    xlune 2011/10/06
    three.jsとWebGLでプラズマ表現、、、
  • Endless Forest

    Endless Forest - WebGL(html5) Some kinda music visualization while running in to an endless forest. Music by Rob Zombie - Sawdust In The Blood from the album Educated Horses. Done using three.js. Note. You need a modern browser that supports WebGL for this to run the way it is intended. For example. Google Chrome 9+ or Firefox 4+. (If you are already using one of those browsers and it's still not

    xlune
    xlune 2011/09/10
    WebGLデモ、、、森林の描画、エンドレス。。。
  • 【3】Cubeで遊ぼう! 経路探索編 - はじめてのthree.js | Xlune::Blog

    はじめに 前回の記事ではthree.jsのCubeを迷路内で歩かせるものを作りました。 今回は別パターンの移動方法、経路探索を利用したマウスクリックベースの移動デモをやってみます。 下記は、今回用に書いたJSコードです。その他汎用ライブラリと合わせて読み込んでください。 FieldGenerator.js FieldStage.js MrCube.js RouteSearch.js フィールド生成 前回までは迷路が舞台でしたが、今回はマウスクリックベースの移動なので、戦略ゲームのようなフィールドを用意することにしました。 [Demo] Square_001 (WebGLRenderer or CanvasRenderer) [JSソース] マウスドラッグでフィールドの回転、マウスホイールでズームが行えます。 マウスのヒット判定 まずやらなければいけないのは、フィールドのどこをクリックしてい

    【3】Cubeで遊ぼう! 経路探索編 - はじめてのthree.js | Xlune::Blog
    xlune
    xlune 2011/04/24
    Cubeで遊ぼう!第三回です、、、
  • 【2】Cubeで遊ぼう! Tweenアニメーション編 - はじめてのthree.js

    はじめに 前回の記事ではthree.jsのCubeを使って迷路データを3Dで書きだすまでをやりました。 今回はその迷路の中を歩きまわるCube君を投入していきますよー。 ・・・その前に、JSコードがかさばるので前回分のコードは最適化して外部ファイルにしてます。事前に読み込んでください。 Maze.js Stage.js そして下記が、今回の開始時のスクリプトになります。 その他の外部ファイルは前回とほぼ同じですが "RequestAnimationFrame.js" だけ外してあります。 [Demo] Cube_001 (WebGLRenderer or CanvasRenderer) Cube_001 (CanvasRenderer) 配置と移動 壁と同じ要領で、Cubeを作って開始位置に設置します。また、矢印キーで上下左右に移動する実装もここで行っています。 [Demo] Cube_0

    【2】Cubeで遊ぼう! Tweenアニメーション編 - はじめてのthree.js
    xlune
    xlune 2011/04/18
    three.jsのCubeを使って遊んでみました、、、第2回です。。。
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