タグ

designpatternに関するyheldのブックマーク (2)

  • Observer pattern - Wikipedia

    In software design and software engineering, the observer pattern is a software design pattern in which an object, called the subject (also known as event source or event stream), maintains a list of its dependents, called observers (also known as event sinks), and automatically notifies them of any state changes, typically by calling one of their methods. The subject knows its observers through a

    Observer pattern - Wikipedia
  • Dependency Injection の基本的なアイディア - bkブログ

    Dependency Injection の基的なアイディア Inversion of Control コンテナと Dependency Injection パターンを読みました。関連する事柄を広くカバーした、隙のない記事です。 ただ、割とボリュームがあるので、「Dependency Injection って結局何なの?」ということを手っ取り早く知りたい向きにはあまり向かないかもしれません。そこで、基的なアイディアを手短にまとめてみました。 Dependency Injection (依存性注入、DIと略) とはその名の通り、依存性を注入するパターン (テクニック) です。もう少し言葉を加えると、依存性を内部に抱え込まずに外部から注入する、パターンです。 Dependency Injection の基的なアイディアは「依存性を外部から注入する」です。 DIコンテナと呼ばれるフレームワ

    yheld
    yheld 2007/04/17
    Dependency Injection, DI
  • 1