2016/1/29に開催されたDeNATechCon2016の資料です。 会場C-1 https://techcon.dena.com Read less
![DeNAのゲーム開発を支える技術 (クライアントサイド編)](https://cdn-ak-scissors.b.st-hatena.com/image/square/32ec2d4b79d49a449eea46c83fe75491f7522d08/height=288;version=1;width=512/https%3A%2F%2Fcdn.slidesharecdn.com%2Fss_thumbnails%2Fdena-160203080300-thumbnail.jpg%3Fwidth%3D640%26height%3D640%26fit%3Dbounds)
Construct 3 Create stunning games in the worlds best 2D game engine
この記事は 「Why you should use WebGL」の著者 Florian 氏に転載許可をいただき、CC-by-sa license のもと公開します。まだ翻訳途中です ( still translating… ) There is (among graphics enthusiasts) a lot of debate what API/version of something to use with a bunch of hotly contested alternatives. I would like to convince you to give WebGL a try, and this blog post explains why. It will also quickly summarize a few things people usually ask abo
HTML5関連技術であるWebGL (three.js ライブラリを使用)でどれだけのオブジェクトを表示できるのか気になったので、Flash(Away3Dライブラリを使用)とパフォーマンスを比較してみました。WebGL対応ブラウザであるGoogle ChromeやFirefox等でご覧ください。 HTML Demo (Primitive Version) HTML Demo (Primitive Version Ex) HTML Demo (Optimum Version) Flash Demo (Primitive Version) Flash Demo (Optimum Version) 訂正 ※[2013/01/16 23:50追記] 匿名さんやthree.jsの開発者であるMr.doobさんからコメントで、ジオメトリの作成部分で最適化が足りない旨の指摘を頂きました。ジオメトリを無駄
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