UnityでHTTP通信をするときに割りと困りがちな非同期処理の設計についてロードオブナイツで使っているデザインを公開します。スライド作成は++c++;の中の人。Read less
![Async design with Unity3D](https://cdn-ak-scissors.b.st-hatena.com/image/square/29944a9b48c0469b021baf93e0f6f7fbc32b7105/height=288;version=1;width=512/https%3A%2F%2Fcdn.slidesharecdn.com%2Fss_thumbnails%2Fasyncdesignwithunity3d-121012044106-phpapp02-thumbnail.jpg%3Fwidth%3D640%26height%3D640%26fit%3Dbounds)
アンチパターン草案 【名称】 (出来ればユーモアで識別しやすい名前) 目標:解決したかった問題 対策:どんな事を行ったのか 問題:どんな問題が発生したのか 提案:解決するために何をしたのか 例外:問題の例外 追記:コメント欄 -------------------------------------------------------------------------------------------------- 【肥満児】 目標: 時間が無かったので、参照とかの手間を最小限にする 対策: 1個のコンポーネントに全ての機能を詰め込み、各機能の連携を容易にした 問題: コード数がやたらと多くなり複雑になる 機能が分割されておらず、凄く読みにくくなる 提案: 複数のコンポーネントに分割 【万能ナイフ】 目標: あらゆる状況に対応できるように様々な機能を追加、 対策: 1つのコンポーネント
本日「3DCGツールとUnityによるゲーム開発実践セミナー」に参加してきました。 そこで講演されたセガさんのUnityを使ったiPhoneアプリのグラフィックの最適化の話が、大変濃かったのでレポートします。 2012 / 02 / 24 07:40 追記 Game Watchさんにレポートが上がりました。写真が豊富でわかりやすいです! http://game.watch.impress.co.jp/docs/news/20120223_514183.html 講師 株式会社SEGA チーフデザイナー 築島智之 概要 セガさんで走っている、Unityを使ったiPhoneアプリのプロジェクトから出てきた、グラフィック最適化のノウハウの総括 レジュメ iPhone4で3Dを快適に動かす方法 iPhone4の特徴 最適化の方法 シーンの管理方法 ゲームエンジンとコンテンツ工学 環境 Maya 2
I have looked and looked for examples and it would be great if someone would be able to just make a small script to show how to do this. I would like to know how to detect swipes, left right up and down if possible. I have noticed people seem reluctant to show any code (I have no idea why) and the scripts I can find are a bit over the top it seems.
Success! Thank you for helping us improve the quality of Unity Documentation. Although we cannot accept all submissions, we do read each suggested change from our users and will make updates where applicable. Close Submission failed For some reason your suggested change could not be submitted. Please <a>try again</a> in a few minutes. And thank you for taking the time to help us improve the qualit
Hey Im working with unity and iPhone, and I need to use a "flick" to shoot. A "slow" (a flick = 1sec) should result in a slow shooting speed, and a "fast" flick (flick = 0.1 sec ?) should result in a fast shot. What are the standards for a flick? 150pixel at the y-axis? cant seem to find any information. for (var i = 0; i < iPhoneInput.touchCount; i++) { var touch = iPhoneInput.GetTouch(i); if (to
About these tips (Edit: August 2016. I have revised these tips. You can find the new list here.) These tips are not all applicable to every project. They are based on my experience with projects with small teams from 3 to 20 people. There’s is a price for structure, re-usability, clarity, and so on — team size and project size determine whether that price should be paid. Many tips are a matter of
has anyone out there been experimenting with unity and augmented reality is it possible are there any tools or plugins available I thought this should probably be a link-list and go in a Community Wiki… Please feel free to add and edit to your heart’s content… Qualcomm ARToolkit Unity-Interface for ARToolkit - UART building on ARToolkit at Sourceforge FaceAPI FaceTracking Tutorial HandVU HandTrack
アプリ開発。Objective-C、Flash、cocos2d、Unity、Unreal Engine 4、ライブラリ、ツール類について。 Unityのキー入力回りは、意外とごちゃごちゃしています。 さくっと使いたい人向けにまとめてみました。 キーが押されたか? if (Input.GetKeyDown("a")) { // aが押された!(押され続けは検知されない) } if (Input.GetButtonDown("Fire1")) { // Fire1が押された!(押され続けは検知されない) } GetButtonDown("Fire1")で入力を受け付けるキーは、Edit > Project Settings > Inputメニューから開くInput Managerの中でマッピングされています。 Fire1はデフォルトで左のCTRLキーと、ジョイスティックのボタン0にマッピングさ
Success! Thank you for helping us improve the quality of Unity Documentation. Although we cannot accept all submissions, we do read each suggested change from our users and will make updates where applicable. Close Submission failed For some reason your suggested change could not be submitted. Please <a>try again</a> in a few minutes. And thank you for taking the time to help us improve the qualit
The Player settings window (menu: Edit > Project Settings > Player) contain settings that determine how Unity builds and displays your final application. You can use the PlayerSettings API to control most of the settings available in this window. General settings The Player settings differ between the platform modules that you’ve installed. Each platform has its own Player settings which you’ll ne
講演動画:https://youtu.be/P1U7XkhB6VM 2019年10月6日に行われた「UNREAL FEST EAST 2019」における「UE4とBlenderでランニングコストを抑えるモダンなワークフロー」の登壇資料です。 ●公式サイト https://unrealengine.jp/unrealfest/ === このセッションでは小規模でモダンなゲーム開発に興味があり、ツールの導入コストやランニングコストを抑えたい方を対象に、UE4とBlenderを実戦に投入した開発フローについてご紹介します。現場で問題になりがちなテクニカルな問題への対処や、UE4とBlenderを駆使した高速なイテレーションについても解説いたします。UE4やBlenderを現場で導入したい!という方にぜひ聞いていただきたい内容です。
MacでUnityに同梱されているMonoDevelopを使っている方はUnityのバージョンアップ毎に以下のページで解説している手順をやっている事かと思います。 MacのMonoDevelopの日本語表示の文字化けの直し方(3.5に同梱されているものの場合) - 強火で進め http://d.hatena.ne.jp/nakamura001/20120306/1331046562 この手順、Unityのマイナーバージョンアップの時にも実行する必要があり、会社と自分のマシンで毎回やってるのは流石に面倒くさくなったのでターミナルで実行する用のコマンドを作りました。以下の記述をターミナルで実行すると書き換えてくれます。 ※意図的に2行にして有りますので1行にして実行しない様に注意して下さい。 sed -i -e "s/font = \"Lucida Grande 14\"/font = \"L
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