HTML5には、SVG、Canvas、WebGLといった、ビジュアル関係で追加された要素があります。 これらはとても便利で、 インパクトのあるサイト作りには強い味方になります。 ただ、ブラウザや端末により、これらの要素が使えない場合もあります。 クロスブラウザの問題です。 また、SVG、Canvas、WebGLのそれぞれで、強みを発揮する部分が違っており、 強みを発揮するために、それぞれを使いこなそうとすると、 使い方がバラバラなので、多くのことを事前に学習する必要が出てきます。 クロスブラウザ対策のために、ブラウザごとにそれらを切り替えるとなると、 なおさら大変です。 この問題を解決してくれるのが「Two.js」です。 Two.js Two.js: Examples (公式のDEMO) 「Two.js」はベクター系のグラフィックを扱うことのできる、 JavaScriptのライブラ
demo: pie menu アイコンをクリック(タップ)すると、バウンドしながらパイ状に広がります。省スペース用のシェアボタンとかにしてもよさそうです。 wheelnav.jsの使い方 Step 1: 外部ファイル 当スクリプトとRaphaël.jsを外部ファイルとして記述します。 <head> ... <script type="text/javascript" src="js/required/raphael.min.js"></script> <script type="text/javascript" src="js/required/raphael.icons.js"></script> <script type="text/javascript" src="js/dist/wheelnav.js"></script> </head> Step 2: HTML ナビゲーションを
Why SVG (and Snap)? SVG is an excellent way to create interactive, resolution-independent vector graphics that will look great on any size screen. And the Snap.svg JavaScript library makes working with your SVG assets as easy as jQuery makes working with the DOM. Modern features for modern browsers Snap.svg is designed for modern browsers and therefore supports the newest SVG features like masking
TIP Prior to v0.7.0-alpha.1 Two.js requires Underscore.js and Backbone.js Events. If you're already loading these files elsewhere then you can build the project yourself and get the file size even smaller. For more information on custom builds check out the source on github. # Overview Overview # Focus on Vector Shapes Two.js is deeply inspired by flat motion graphics (opens new window). As a resu
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