[Update: I have updated the code sample to match the API changes in build 10.0.1.525] The public beta of Adobe® Flash® Player 10, code named Astro has been released. When you read the release notes you'll notice a small sections talking about audio: "Dynamic Sound Generation — Dynamic sound generation extends the Sound class to play back dynamically created audio content through the use of an even
日本語訳「いかにして心配しないでactionscript 3 で生成したpcm 波形データを再生させるか。」 <追記>はてブとかでつっこみされてますが、いろいろコメントもらえると修正しますのでよろしくです。</追記> [訳者から:音響合成ライブラリ「popforge」で比較的簡単にフラッシュプレーヤーで動的なサウンド生成ができるようになったようですが、実際のところはデザイン的に低級な感じです(高級の反対語としてね)。彼らがJSynやSndObjなどを参考に今後さらに(プログラムしやすい)よい環境を作ってくれることを願って、以下の記念碑的ブログ記事を翻訳しました。さてはじめに断っておきますが僕はFlash についてはほとんど何も知りません。この記事を訳すまでActionScript3 のフリーのコンパイラが何々だと知らなかったほどです。ですから出来る限りFlash 関連のページを参照し訳しま
theFlashBlog.com is a resource created by Lee Brimelow that includes tutorials, Actionscript and news related to Adobe Flash.There were so many great entries in this contest and deciding on a winner was hard! After much deliberation and help from the great group of mods at the GTAL forums, I’m officially declaring the winner to be trioptic with his fullscreen masterpeice! It has such a cool feel t
After lots of crashes and frailties, I got today the solution for an audio-cycle-buffer (2047 samples). That means, it is possible to synthesize custom sounds and effects nearly in runtime (delay about 47ms). I have no *BIG* example here right now. Just the first running engine. It has a simple SWF embedded, where an empty wavfile is exported. This SWF will be parsed, modified and reloaded to crea
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