アート系インディーゲームの開発スタジオとして知られる「Tale of Tales」は6月22日、商業向けのビデオゲームを今後は手がけないことを明らかにした。同スタジオが制作した最新ゲーム『Sunset』のセールスがかんばしくなく、初月でたった4000本しか売れなかったという。Tale of Talesはみずからのブログで赤裸々に自身の失望をさらけ出し、おもにプロモーションで売り上げ規模に見合わない開発費をつぎ込んだことを吐露し、国内外から賛否両論が寄せられた。 参考記事: “もう作ろうと思わない”アート系インディーゲームの雄「Tale of Tales」が最新作で商業的失敗 Tale of Talesは、アートゲームを販売するインディーデベロッパーとしては最大手の存在であり、彼らが商業的に失敗したとみずから報告することは、非常に感慨深い。あの報告から1か月が経ち、Tale of Tales
Cow Clicker is an incremental social network game on Facebook developed by video game researcher Ian Bogost. The game serves as a deconstructive satire of social games. The goal of the game is to earn "clicks" by clicking on a sprite of a cow every six hours. The addition of friends' cows to the player's pasture allows the user to also receive "clicks" whenever the player's cow is clicked. A premi
"Perfect World" is a degenerative glitchy interactive fiction on environment and body horror, made using Twine where you are placed in a beautiful, surreal world that's perfect in every other way. Except you. As you try uncovering the reason why you are the anomaly, every choice you make will disintegrate the "perfect world" and the grammatical structure of the text slowly. "Perfect World" is an e
Brenda Louise Romero (née Garno; born October 12, 1966), previously known as Brenda Brathwaite, is an American game designer and developer in the video game industry. She was born in Ogdensburg, New York and is a graduate of Clarkson University. Romero is best known for her work on the Wizardry series of role-playing video games and, more recently, the non-digital series The Mechanic is the Messag
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