OpenGL ES 3.1/3.2 の GPU は Vulkan に対応しています。ただし OS やカーネルが対応している必要があります。 Adreno 300 系は OpenGLES 3.0 対応ながら 3.1 非対応な唯一の GPU です。スマートフォンではもう発売されていませんが Android Wear では 2018 年のデバイスでもまだ使われています。
by Patricio Gonzalez Vivo and Jen Lowe This is a gentle step-by-step guide through the abstract and complex universe of Fragment Shaders. Contents About this book Getting started What is a shader? “Hello world!” Uniforms Running your shader Algorithmic drawing Shaping functions Colors Shapes Matrices Patterns Generative designs Random Noise Cellular noise Fractional brownian motion Fractals Image
Two months ago, Andrew Baldwing started publishing a series on articles on his blog ( http://thndl.com) about GLSL (OpenGL Shading Language). If you don't know the power of shaders yet, I recommend having a look at the GLSL sandbox: http://glsl.heroku.com/ In Andrew's own words: “When I first heard about shaders, I have to admit they sounded like scary arcane magic that I would never be able get t
30/08/2012 OpenGL Samples Pack 4.3.0.1 releasedRSS Feed ~ Comment: by email - on Twitter ~ Share: Twitter - Facebook - Linked In - Google+ - Permanent link The OpenGL Samples Pack has been updated mainly fixing some new OpenGL 4.3 samples. The OpenGL Samples Pack now contains 123 samples including 11 dedicated OpenGL 4.3 samples. OpenGL Samples Pack 4.3.0.1: (ZIP, 5.1 MB) (7Z, 2.3 MB) Report a bug
メディア情報処理1 6 years ago 1,330 views 天空画像を用いた表面下散乱 7 years ago 2,124 views ゲームグラフィックス特論 第14回 9 years ago 2,953 views ゲームグラフィックス特論 第13回 9 years ago 3,824 views ゲームグラフィックス特論 第12回 9 years ago 1,600 views ゲームグラフィックス特論 第11回 9 years ago 4,054 views ゲームグラフィックス特論 第10回 9 years ago 16,301 views ゲームグラフィックス特論 第9回 9 years ago 6,054 views ゲームグラフィックス特論 第8回 9 years ago 2,692 views ゲームグラフィックス特論 第7回 9 years ago 4,510
This experiment generates machines inspired by exploding view diagrams. Best viewed in Google Chrome. Click and drag to rotate. Shift-click and drag to pan. Mouse wheel to zoom. Created by Michael Chang for Google Data Arts Team. Uses WebGL with THREE.js by Ricardo Cabello, TWEEN.js by Soledad Penadés for animation, THREEx keyboard script by Jerome Etienne.
1.1. αブレンドとは αブレンドというのは、ポリゴンや線・点に透明度を持たせて描画するときに使う手法です。また、設定を変えることで、透明度だけでなく、発光体や映り込みのようなものを描画することもできます。 αブレンドはピクセル単位で行われます。例えば画面に三角形を描いた場合、その三角形が描画される全ての点に対してαブレンドの計算が行われます。当然 計算時間がかかりますから、むやみに多くのポリゴンに対して使いすぎると描画が遅くなってしまいます。 またαブレンドを使う場合は描画順序が重要です。奥の物が手前の物を透けて見えないといけないので、奥から手前へ向かって描画します。 ところが、これだと全てのポリゴンを奥から手前にソートしてから描画しなければならず、しかも後ろに隠れてしまうような部分までわざわざ描画しなければならないので、時間がかかります。 そこで、不透明なものと透明なものを分けて描画
授業の概要・位置づけ 3次元コンピュータグラフィックスの理論と実装方法のうち, 特に3Dゲームなどのインタラクティブなアプリケーションを実現する上で必要になるリアルタイムレンダリングの技術の学習を通して, 現在のCGシステムで用いられている各種の技術や考え方を理解し, それを応用したシステムを実装するための知識とノウハウを習得します. 学部科目の「コンピュータグラフィックス」に続く進歩的な内容であり, 教科書的な内容にとどまらず現実のシステムで応用されている技術の具体的な内容の一端に触れることを目指します. 概要説明,レンダリングパイプライン (講義資料, 講義ノート, 宿題) GPU (Graphics Processing Unit) (講義資料, 講義ノート, 宿題) 変換 (1) - 同時座標による座標変換 (講義資料, 講義ノート, 宿題) 変換 (2) - 四元数による回転と補
The OpenSceneGraph is an open source high performance 3D graphics toolkit, used by application developers in fields such as visual simulation, games, virtual reality, scientific visualization and modelling. Written entirely in Standard C++ and OpenGL it runs on all Windows platforms, OSX, GNU/Linux, IRIX, Solaris, HP-Ux, AIX and FreeBSD operating systems. The OpenSceneGraph is now well established
さて、iOS 5 プログラミング講座の GLES2.0 シェーダ編も、基礎編がひととおり終わりました。 いかがだったでしょうか。 なお、これまでの iOS 5 プログラミング講座は、ここから録画を参照できます。 http://www.ustream.tv/channel/ios5radio/videos ひと区切りということで、ここまでやった GLES2.0 に関係する分の講座の一覧を書いておきます。 ★ GLES2.0 BaseEffect編 ・第7回 GLES2.0 テンプレートのコードを読もう(UST直リンク) ・第8回 GLES2.0 BaseEffect編1 スカイボックス・エフェクトを使ってみる(サンプルあり) ・第9回 GLES2.0 BaseEffect編2 ポリゴン描画とテクスチャ利用(サンプル、スライドあり) ・第10回 GLES2.0 BaseEffect編3 カメラ
Tuesday, April 27, 2010 OpenGL ES from the Ground Up: Table of Contents This posting will act as a table of contents to my OpenGL From the Ground Up series of tutorial. As I add new postings, I will add them here: Basic Concepts. Also read Alphabet SoupA Look at Simple DrawingViewports in Perspective Let There Be Light. This chapter is supplemented by an alternate version of the final codeLiving i
Fps: Fluid simulation with Turing patterns (sort of) This demo is built on the Reaction-Diffusion template from the WebGL playground and Evgeny Demidov's fluid simulation. Anyway, this implementation does not use the OpenGL extension OES_TEXTURE_FLOAT. Instead a 16bit "minifloat" buffer is used here. The extension might still be a good start for optimization! To be correct these aren't real "Turin
追記:例題の頂点シェーダーで何をしているか説明を追加しました 追記:動作環境の所修正しました、IE9では動作しません。 皆さんはじめまして、荒川智則です。この記事はJavaScript Advent Calendarの21日目です。 この記事では、Google I/OやFirefox Developers Conferenceで華麗なデモがバリバリ出てくるにもかかわらず、実際に使っている人が異常なまでに少ないWebGLについて書きます。対象読者はWebGLに興味があるor手を出してみたけどクソ難しそうだし既に諦めそう、という人です。 WebGLの概要 WebGLはOpenGL ES 2.0のグラフィックAPIをCanvas要素上で使える様にした物です。OpenGL ESはOpenGLの組み込み機器向けのサブセットで、iPhoneやandroid端末にも搭載されています。OpenGL ESな
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く