Liイオン2次電池におけるLiイオンに変わるイオン伝導体としてMgイオン(Mg2+)を用いた2次電池の開発が活発化してきた。「第50回電池討論会」では,ソニーや埼玉県産業技術総合センター(SAITEC)などから,Mg2次電池の充放電サイクル特性を向上できる新規材料について講演があった。
![第5回:Mgイオンを利用したMg2次電池](https://cdn-ak-scissors.b.st-hatena.com/image/square/bed39b5962a5d552c95b6d796db8f55e72d32943/height=288;version=1;width=512/https%3A%2F%2Fxtech.nikkei.com%2Fimages%2Fn%2Fxtech%2F2020%2Fogp_nikkeixtech_hexagon.jpg%3F20220512)
svg]:stroke-transparent [&>svg]:fill-accent-900 mr-2 relative top-0.5"> Before the average electric car can travel 500 highway miles on a single charge, we’ll need better batteries than the lithium-ion packs used today. Last week, when Toyota told the press that it was working on a magnesium-based electric-car battery that could beat or even replace lithium-ion, the news dashed across the Internet
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