Celebrating 100 years of the theremin, use your webcam, touch or your cursor to play this virtual theremin.
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Audiolet Audiolet is a JavaScript library for real-time audio synthesis and composition from within the browser. It uses graph-based routing and pattern-based scheduling to make complex audio simple to program, and easy to understand. Features Simple graph based audio routing API Expanding selection of generators and effects Sample-accurate scheduling Processing group (sub-patch/sub-graph/synth) s
Want to submit your own song? About Sonant Live is a minimalistic music synth and editor that runs in your browser. It has its roots in the demo scene, and was originally a Windows native tool (Sonant by Jake Taylor, aka Ferris / Youth Uprising) for creating songs for 4K demos (where neither the song data nor the music player code can be larger than a copule of thousand bytes at most). Sonant Live
(12/6修正)ZeroCrossingWave(10/9修正)TableOsc Sampler Phaser Mixer(9/26)SndOut 前回の記事から間が空き、その間にaudio data apiの仕様が変わりました。詳細は前回の記事に追記しておきます、いずれ!。さて今日はjavascript用の音楽ライブラリ未満を書いてみました。データフローでプロトタイプで継承でオーバーライドでcallでってやってたら再帰の呼び出し制限で引っかかって午前を潰してしまった(すべて自分の力不足)。しょうがないので動く重視で行こうと路線変更をして何とか書いてみた。なにかと変なところがありますが、何かの参考になれば幸いです。されでは引き続きFirefox4をお楽しみください。 機能 オシレータ(正弦波、矩形波、三角波、のこぎり波、ノイズ、波形テーブル) サンプラー フィルタ(ローパス、ハイパス、バン
Defining an Enhanced API for Audio (Draft Recommendation) Note: this API has been deprecated in favor of the Web Audio API chosen by the W3C. Abstract The HTML5 specification introduces the <audio> and <video> media elements, and with them the opportunity to dramatically change the way we integrate media on the web. The current HTML5 media API provides ways to play and get limited information abou
NO MUSIC, NO BROWSER. 最近はブラウザだけでちょろっとjavascriptを書いてテルミンのような楽器を作ることが可能である。これはfirefoxの特殊な環境の話なのだが、"20分後の未来"よりも早くすべてのブラウザで実装されると思うし!?、実装されると嬉しい。詳しくはこちらを 以前からブラウザだけでサウンドを生成することは可能だったが、テルミンのように音を止めることなく音程を高くしたり低くすることはかなわなかった。だからブラウザでテルミンを作るには古くはjava appletという方法だったし、flashもバージョン10でテルミンを作ることができた。(正確に言うとバージョン9でできたが、これは昔からよくあるハック) ということでブラウザだけでテルミンをつくろう、あくまでもニセモノだけど。ちなみにテルミンができればTB-303だって作れるよ、もちろんあくまでもニセモノだ
In my spare moments over the last week or two, I’ve been porting the excellent sfxr by Tomas Pettersson into AS3, and it’s finally done! If you haven’t used sfxr before, it’s a really neat app that lets you generate your own custom game sound effects, using the same kind of synthesizers that the classic consoles used. When you’re done tweaking the sound, you can save it out as a .wav ready to impo
前のエントリでこんなことを書きました。 JavaScriptで波形データを読み書きすることができる。しかし再生するのは難しい。 HTML5のaudioタグとData URIを組み合わせればできないこともないが、コストが大きすぎる。 コストが大きいのは音声ファイルが大きいからです。50MBある波形をいちいち変換してられません。 でも小さい波形ならできるかもしれない! ということでやってみました。 基本的なアイディア 波形データをつくる(数値の配列) 波形をバイナリ列に変換する バイナリ列にWAVヘッダを付加する Base64エンコード audioタグのsrc属性に指定 audioを再生 つくったもの http://yanagiatool.appspot.com/jsaudio/mmltest.html シンプルなMMLプレイヤーです。JavaScript + HTML5。 ベロシティとかルー
Welcome to the Pure Data site! This site is a contribution of the IEM to the Pure Data community. Every Pure Data user who wants to contribute is welcome to join this portal and write/contribute some documentation, reports, news, comments and announcing events. The site is run on a Linux server with Zope / plone and administrated and driven by the Pure Data community. About Pure Data (aka "Pd" / "
Creating sound from raw bits is, believe it or not, slightly more involved than creating video from raw bits in Silverlight 3. Getting samples to Silverlight is an interesting task. Your code will respond to Silverlight’s request for a sample with a buffer of samples of a size you determine. Rather than a push model, like generating video, it is a pull model. Let’s start with the thing that define
foobar2000 is an advanced freeware audio player for the Windows platform. Latest news 2024-05-21 New releases of old versions! Some of latest bug fixes have been backported to foobar2000 v1.5 and v1.6 series. Versions 1.6.18 and 1.5.12 can be downloaded from old versions page. Additionally, version 1.5.12 was properly tested on old hardware; unintended SSE CPU requirement present in previous relea
ChucK is a programming language for real-time sound synthesis and music creation. ChucK offers a unique time-based, concurrent programming model that is precise and expressive (we call this strongly-timed), dynamic control rates, and the ability to add and modify code on-the-fly. In addition, ChucK supports MIDI, OpenSoundControl, HID device, and multi-channel audio. It is open-source and freely a
オーディオプログラミング言語 ChucK を使って組んでみたサンプルプログラムの映像。 最初のプログラムは,1度,短3度,5度,短7度の音(つまりマイナーセブンスコードの構成音)からなるランダムなシーケンスを延々と鳴らし続けるもの。 二番目のプログラムは,構成音は最初のプログラムと同じだけど,ただランダムに鳴らし続けるのではなく,簡単な繰り返し構造を持たせるようにしたもの。最初のプログラムよりも,いくぶん音楽的な要素が加えられていると思う。 ChucK は,こういった類の実験を行うには非常に適した言語だと思う。上の二番目の例では,プログラムを動かしている最中に変更を加え(繰り返しの構成を変えてみている),それを「オン・ザ・フライ」で再実行している。同様のことは SuperCollider などでもできるけれど, ChucK は仕様の簡潔さと,統合環境 (miniAudicle) の手軽さが
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