このドメインは、お名前.comで取得されています。 お名前.comのトップページへ Copyright © 2019 GMO Internet, Inc. All Rights Reserved.
Visit gskinner.com News and views on the world of interactive media from the gskinner team One of the limiting factors for how much code I release has always been the need to clean up and refactor the code before I make it public. After thinking about it a bit, I decided in the interest of sharing more with the community I would start releasing some of my simpler “proof of concept” type experiment
screenというものすごく便利なアプリケーションがあります。上記写真のように、1つのターミナル内で、仮想的に複数の端末を起動させることができるものです。 ただ慣れるまでは少々使い方がとっつきづらいという話も聞きますので、今回はscreenを基本的に使えるまでのチュートリアルを紹介したいと思います。 どんなことができるの? 複数の仮想端末をあげるとどういったメリットがあるのでしょうか?実際に自分はscreenを使うまではターミナルを複数起動させ、Desktop上はターミナルだらけになっていました。 実際はそれでも問題は起きないのですが、個人的にはローカルPC側では極力起動しておくアプリケーションを少なくしたいと思っているため、screenを使うようになりました。 ただそれだけであればWindowsならPoderosa,MacならiTerm,GnomeならGnome端末があるのですが、scr
weblog about actionscript 3 experiments, flex, php and web development stuff Here we are with a new as3 experiment. This time I wanted to try to simulate some mercury-like fluid with its blobby aspect that resembles some sort of lava lamp. Off course everything animated. See this in action This tecnique is quite simple, you just need some fantasy to reach the final effect: Create two BitmapData Cr
official blog of ryan taylorI have a collection of handy color spectrum classes in my personal library that are useful for creating a variety of color-picker components and what not. I thought I would share a few of them with you, as well as discuss the math that is involved in drawing a color spectrum. Before diving in, I want to clarify how individual RGB channels are merged into one color value
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く