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「生成AIイヤー」とも言える2023年も終わりに近づいてきたが、ここにきてグーグルがさらに新しい技術を投入すると発表した。 グーグルは12月7日(日本時間)、生成AI向けの新しい大規模言語モデル「Gemini(ジェミニ)」を発表した。 自社のチャットAI「Bard」はもちろん、「Pixel 8 Pro」をはじめとしたAndroidスマートフォンへの組み込みも進める。 グーグルのスンダー・ピチャイCEOはリリースの中で、Geminiをこう表現する。 「賢いソフトウェアというよりも、より便利で直感的な、相談できる専門家または仲間のように感じられるようになる」 グーグルが本気で取り組んだGeminiとは、どんな存在なのだろうか。
How a minimalist approach unlocked our ability to create a more detailed representation of the world Could a new color system help simplify Google Maps, a complex data visualization of the real world? This team’s idea sparked a year-long collaboration and led to a feat that no one in Map’s 15-year-history thought was possible. They dramatically streamlined a palette of 700+ colors down to 25 major
The new Google Fonts makes it easier than ever to browse our collection of open source designer fonts and learn more about the people who make them Google Fonts first launched in 2010 as an engineering initiative to move the web forward and make it faster—using different technologies like cross-site caching of fonts and smart compression tools—and more expressive by creating a simple way to add mo
In our three-part series, Google’s User Experience researchers Astrid Weber and Nithya Sambasivan discuss the principles behind building globally accessible products, and offer practical resources for the design and development community. In Part I, they outlined how designers and developers can increase their awareness of accessibility issues. Part IIexplored critical logistical considerations. H
In our three-part series, Google’s User Experience researchers Astrid Weber and Nithya Sambasivan discuss the principles behind building globally accessible products, and offer practical resources for the design and development community. InPart I, they outlined how designers and developers can increase their awareness of accessibility issues. Here in part two, they’ll explore why it’s critical to
In our three-part series, Google’s User Experience researchers Nithya Sambasivan and Astrid Weber discuss the principles behind building globally accessible products, and offer practical resources for the design and development community. Here in part one, we’ll outline how designers and developers can increase their own awareness around accessibility issues by checking assumptions around users, u
個人用メモです。 機械学習は素材集めがとても大変です。 でもこの素材集め、実は無理してやらなくても、元から良質な無料データベースがあったようなのです。 URLはこちら YouTube8-M https://research.google.com/youtube8m/explore.html 提供されているサービスは以下の通り 800万個の動画 19億個のフレーム 4800個の分類 使い方はExploreから画像セットを探し、ダウンロードするだけ。 他の方法も見つけた open images dataset 「すごい神だな」と思ったのは これもう完成されてますよね もちろんこの認識前の画像もセットでダウンロードできます。 Youtube-8Mとは、画像数を取るか、精度で取るか、という違いでしょうか。 他にも良い素材集を教えていただきました (はてなブックマーク情報 @sek_165 さん )
政府や自治体の外出自粛要請に伴い、多くの産業で営業や広告も自粛が続いてきました。経済復興の要となる企業活動の再開については、業界ごとにまだまだ課題があります。また、生活者が支持するような広告メッセージについても模索が続いている状況です。 ポイントは一般的に「with コロナ」や「after コロナ」といった新たな文脈で語られる「ニューノーマル(新しい日常)」下で、新しい社会におけるクリエイティブをどうするか、ということです。 そこで今回は、緊急事態宣言が出てから解除まで(4 月 7 日から 5 月 25 日)の間、YouTube に出稿された「TrueView インストリーム広告」の事例を参考に考察します。 *動画は予告なく非公開になることがあります。なお、初出時に掲載していた日本マクドナルドに関係する動画や本文の一部は掲載を取りやめました 企画から出稿まで 、3 密を避けたクリエイティビ
はじめに エンジニアにとって、仕様書などの技術的な文章を書くこと(テクニカルライティングとも言います)は避けて通れません。ただ20年来多くのエンジニアの方々と同僚として接してきて思うことは、エンジニアの方の中には「文章を書く」ということに苦手意識がある方が一定数いるということです。 でもこの「テクニカルライティング」のスキルは、才能というよりは一種の「技能」だと思うんです。ある一定の原理原則を理解して実践を繰り返すことで、必ず一定レベルで習得できるものだと著者は信じています。 もしこのテクニカルライティングの原理原則をまだ体系的に学習したことがない、または過去学習したが改めて再学習したいという方に、お勧めのコンテンツを見つけたのでご紹介します。 https://developers.google.com/tech-writing Every engineer is also a write
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