Websocket Shootout: Clojure, C++, Elixir, Go, NodeJS, and Ruby by Jack Christensen on September 1, 2016 When a web application has a requirement for real time bidirectional communication, websockets are the natural choice. But what tools should be used to build a websocket server? Performance is important, but so is the development process. A performance benchmark alone is not enough. We also need
The C10M Problem is about how on a modern server, you should be able to easily handle 10M concurrent connections with solid throughput and low jitter. Handling that level of traffic generally requires a more specialized approach than is offered by a stock Linux kernel. Using a stock debian-8 image and a Go server you can handle 10M concurrent connections with low throughput and moderate jitter if
The Road to 2 Million Websocket Connections in Phoenix Posted on November 3rd, 2015 by Gary Rennie If you have been paying attention on Twitter recently, you have likely seen some increasing numbers regarding the number of simultaneous connections the Phoenix web framework can handle. This post documents some of the techniques used to perform the benchmarks. How It Started A couple of weeks ago I
locust良いですよね。 locust。最近の負荷試験は全部locustで済ませています。複雑なシナリオでもpythonでかけるのですごい楽です。 とはいえ最近は常時接続型のアプリも増えてきて単純なreq/resモデルではうまく負荷がかけれない状況も多い感じです。 というわけで、LocustのタスクでWebsocketを使った負荷をかけて、Webの画面から確認できるようにしてみました。 デフォルトだと単位がmsなんですが、ソケット通信でmsだと普通に0が連発されてしまうので単位はμsになります。 コードみるとわかりますが単にTaskの中でsocketつくって通信し、結果をlocustに通知してるだけなのでlocust本体にはまったく手を入れていません。 locustは設計がシンプルで分散環境の構築部分とリクエストしたりその結果を集計する部分が分かれてるのでこういう事が簡単に出来るのも良い
ピグ事業部でサーバーサイドエンジニアをしている有馬です。 先日、弊社よりスマートフォン向けネイティブアプリとして、 「PiggPARTY」がリリースされました。 ピグパーティ iOSアプリ ピグパーティ Androidアプリ PiggPARTYは、スマートフォンのアプリ上で、 顔や洋服などの様々パーツを組み合わせて、自分好みのピグ(アバター)を作成することができ、 渋谷エリアや、原宿エリアといった現実を模したエリアや、 好みの家具で模様替えした自分のお部屋でパーティ(イベント)を開催したり、 他のユーザーと、テキストチャットやスタンプなどで、 リアルタイムにコミュニケーションを楽しむことができるサービスです。 PCアメーバピグをご存じの方には、そのスマートフォン版というと伝わりやすいかもしれません。 PiggPARTYでは、同期的なリアルタイムコミュニケーションを実現するために、 新たにリ
Sexy, right? Flux over the Wire allows us to leverage the goodness of Flux to share a single source of truth between multiple clients, and update them in real time. This makes building things like chats, comments systems, or even auto-updating articles, fairly easy. Declare your data dependencies at the component level. Not only will they auto-resolve, but they will also get auto-updated whenever
WebSockets the UNIX way Full duplex messaging between web browsers and servers websocketd is the WebSocket daemon It takes care of handling the WebSocket connections, launching your programs to handle the WebSockets, and passing messages between programs and web-browser. It's like CGI, twenty years later, for WebSockets Language agnostic If you can run your program from the command line, you can w
How we set up a robust and scalable stack on top of socket.io For the last few months, we have been working on a completely new Storify Editor which enables real-time collaboration. Storify real-time collaborationStackThe editor is a standalone server built with Node.js and socket.io in order to have a 2-way, real-time communication between the client and the server. The goal is to push changes to
WebSocketに関する、よくある質問や知っておいたほうがよさそうなことをまとめてみました。 技術的なことについては深くはふれていません。 あやまりがあれば指摘してください。 Q. 仕様が2つあるみたいだけど... A. WebSocketは、主にブラウザ上で使うことを考慮された通信の規格で、通信の「プロトコル」とJavaScriptから使うための「API」に仕様がわかれています。前者は「WebSocket Protocol」として「IETF」が、後者は「WebSocket API」として「W3C」がかかわっています。 Q. WebSocketってまだ仕様が固まってないんじゃないの? A. WebSocket ProtocolはIETFのRFCの「標準化提案」に、WebSocket APIはW3Cの「勧告候補」になりました。IETFにもW3Cにも承認プロセスがあり、それぞれ最後には「標準
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