Intro Warping, or dommain distortion is a very common technique in computer graphics for generating procedural textures and geometry. It's often used to pinch an object, strech it, twist it, bend it, make it thicker or apply any deformation you want. It works as long as your base color pattern or geometry is defined as a function of space. In this article I'm only going to show a very particular c
The galaxy and clouds in our game - Lotus Star In our upcoming game, Lotus Star, we wanted our otherwise two-dimensional game mechanic to live in a 3D environment, and we wanted the player to move through space, to give a sense of scale and... wowness , to our game. We spent a great deal of time trying out different techniques to achieve this, and we ended up with a pretty cool one we haven't see
2010年06月30日04:12 カテゴリパーリンノイズアルゴリズム パーリンノイズアルゴリズム 前編 Perlin noiseのことを最初適当に知ろうと思ってwikipediaをのぞいてみたが、なんかあんま参考にならん・・・ページの下に関連リンクがあったので覗いてみた。 生成方 KEN (2019/12現在リンク切れ) 図やグラフから文章を推測するというなんとも奇妙な解読法で、なんとか理解したような気がした。 実際プログラムするときは上の生成方のHPが参考になった。 ではわかったことだけでもまとめていきたいと思う。 Perlin noise と普通のnoiseの違い (導入) 以下の話は全てパーリンノイズではなくバリューノイズというやつでした。すみませんでした。パーリンノイズは近日中にコード載せます。 定義の話とか面倒なので具体的な話から・・ ノイズ関数とパーリンノイズ関数があったとしよ
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