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The art of scriptable skew [ July 13, 2004 ] by Eric Lin Basic 3D in Flash: 1/5 In this first article, the author explains how to skew movieclips, the basis to create 3D games. ABOUT DISTORTIONAL SKEW Flash MX add a function to distort "shapes"; it is only a "shape" that we can distort. We still can not distort "movieClip" or "bitmap". So, when we need to skew a movieClip, we can only skew it into
Path Class [ June 17, 2005 ] by Ivan Dembicki, aka Iv A tutorial on the usage of the "Path" class, useful to make movieclips follow a dynamic path generated through actionscript. The class can be downloaded freely. Imagine that you have to move an object in a straight line. No problem: in enterFrame you put something like this._x += this.speed and the object moves. It gets a bit more complicated w
Flash はクロージャが使えて便利です。 しかし、 最近はオブジェクト指向とか ActionScript 2.0 ばかり取り沙汰されて、 あまりクロージャの便利さが知られていない感じがします。 難しいオブジェクト指向の勉強はとりあえず先延ばしにしておいて、 気楽に使えるクロージャで楽しく ActionScript のプログラミングをしてみませんか? お題:N フレーム目に○○せよ たとえば、 Flash のムービーを再生して 5 フレーム後に、 指定したコードを走らせるには、 どうすればいいでしょうか? ムービークリップの第 5 フレームに、 実行させたいアクションを書けばいいだけです。 しかしこの方法は、 問題をちょっと一般化するだけで使えなくなります。 この 5 フレームの「5」という数値が予めわかっていない場合は、 上の方法は使えませんね。 onEnterFrame では「5 フレ
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