https://cowlark.com/2009-11-15-go/ (David Given, 2009) c-style poor design no constructors no user-type iteration new and make instead of one stuck in 70's no OOP too simple / lack of syntactic sugar https://dzone.com/articles/i-don%E2%80%99t-much-get-go (Jon Davis, 2010) no language interoperability (only C) no versioning model no OOP has pointers no semicolons at line endings no this no function
The goal of this book is to show the beauty and elegance of relational programming, which captures the essence of logic programming. The book shows how to implement a relational programming language in Scheme, or in any other functional language, and demonstrates the remarkable flexibility of the resulting relational programs. As in the first edition, the pedagogical method is a series of questio
About the zoo The Programming Languages Zoo is a collection of miniature programming languages which demonstrates various concepts and techniques used in programming language design and implementation. It is a good starting point for those who would like to implement their own programming language, or just learn how it is done. The following features are demonstrated: functional, declarative, obje
Deleted articles cannot be recovered. Draft of this article would be also deleted. Are you sure you want to delete this article? (当日はesaのプレゼンテーションモードで発表しました) (pixiv night in Fukuoka #02 - ピクシブを取り巻く技術がわかる一夜! - connpass の発表資料です) 自己紹介 各種SNSをcatatsuyでやっている かたついと呼ばれることが多い ピクシブ株式会社で開発基盤チームと広告チームの兼任 2014年度新卒(2013/10入社) pixivの__技術的な改善__が主な業務(後で詳しく) 単著『pixivエンジニアが教えるプログラミング入門(星海社新書) ピクシブ社内の非エンジニア向けのプログラミング
id Software co-founder John Romero tells the early story of the game company in this GDC 2016 talk and lists the programming principles that guided them towards the rapid development of many games including Doom and Quake with a very small team. Some of these principles resembles today’s common Agile practices while others do not. I like them and id definitely had good results, so the principles s
CSCI 360: Programming Languages (Fall 2016) Lecture: TR 1:15-2:30 Room: MC Reynolds 315 Instructor: Brent Yorgey Email: yorgey@hendrix.edu Office: MC Reynolds 310 Office hours: By appointment on youcanbook.me, or whenever my door is open An introduction to the design and implementation of modern programming languages, from small domain-specific languages to large-scale general purpose languages. T
アプレッソというベンチャー企業の CTO を務めて6年と2ヶ月になる。変化の激しいベンチャーに比較的長い期間身をおいていたので、社内外のいろいろなタイプのエンジニアと仕事をしてきた。 あるエンジニアが参加することで開発チームが短い期間で大きく変わったこともあったし、開発チームのメンバーが15人いた頃よりも、お互い補い合えるエンジニアが5人くらいの頃の方が成果が出たりすることもあった。 そういう経験を重ねていくにつれ、私の中では、スターエンジニアと呼べる人たちの持っているものについての、いくつかの類型ができてきている。今まで一緒に仕事をしていく中で本当に心強かったのは、最近エンジニアのキャリアパスの議論でよく言われるような財務のわかるエンジニアとか営業もできるエンジニアではなく、あるいは人と異なるユニークな能力を身に付けようとしているエンジニアでもなかった。ではどういうエンジニアが、というこ
Deleted articles cannot be recovered. Draft of this article would be also deleted. Are you sure you want to delete this article? みなさん、メンテナンスしやすいプログラムにするための設計に苦労してませんか? 次々と現れるフレームワークやデザインパターンに振り回されてませんか!? プログラムの設計については、パターン周りを中心に長い間多くの人を悩ませているように見えます。例えば MVC などは 1980 年代からあるものなのに、未だに定期的に議論に上がったり改善されたパターンなどが提案されたり、それを元にしたフレームワークが現れたりします。 僕もそういった設計に悩んだ(でる)一人なのですが、最近は新しいパターンも大事とは思いつつも単純に依存関係をきちんとコントロール
Tech Lead(TL/テックリード)の役割。聞きなれない名前かもしれない。リードプログラマやテクニカルリードと呼ばれることも。過去にいくつものチーム(最大で10人以上)の Tech Lead をやってきた自分の経験を踏まえて書いてみる。 Tech Lead の主な役割 Tech Lead はエンジニア班長と言いかえるとイメージがわきやすいかもしれない 顧客に提供したい価値(プロダクトゴール)を正しく理解する エンジニアチームの生産性を可能な限り最大化。プロダクトマネージャ・デザイナと顧客に価値を提供する Product の Launch に責任を持つ Product の Launch 後のメンテナンスに責任を持つ エンジニアを過負荷から守る ときにはマネージャ、プロダクトマネージャのアイデア、スケジュールに NO を言う。代替案を提示する チーム内のテクニカルデザイン、採用技術などに責
最近、Scheme がちょっとした流行になっているようです。 Scheme を勉強しようと思っている人に、僕が声を大にして薦めたい本は、「The Little Schemer」です。 The Little Schemer (The MIT Press) 作者: Daniel P. Friedman,Matthias Felleisen出版社/メーカー: The MIT Press発売日: 1995/12/21メディア: ペーパーバック購入: 10人 クリック: 137回この商品を含むブログ (91件) を見る 1章から7章にかけて、たくさんの例題とともに「再帰」が説明されています。「再帰の再帰」も勉強できます。実際、「この本を読んで人生が変わった」という感想を何回か聞いたことがあります。なぜなら、物事を再帰で考えられるようになるからです。再帰が分らない人は、ぜひ読んで下さい。 8章は、「ク
Programming Language Theory Learning about Programming Language Theory can be a tough journey, particularly for programming practitioners who haven’t studied it formally. This resource is here to help. Please feel free to get in touch if you have ideas for improvement. 💡 Top Tips For a quick course in Type Theory, Philip Wadler recommends: Types and Programming Languages, Proofs and Types, follow
継続モナドって何に使うんだ問題に対する一つの例。 リソース管理の問題 プログラミングをやっていると必ずまとわり付いてくるのがリソース管理の問題です。ここで指すリソースというのは、ファイルのハンドルだとか、ソケットだとか、排他処理のためのロックだとか、グラフィックのハンドルだとかそういう話で、GCのない言語だとメモリの管理もこれに含まれるでしょうか。 言うまでもなく、リソースを確保した後はしかるべきタイミングで確実に解放してやる必要があります。しかし往々にして、現実のプログラムではリソースの解放漏れが発生してしまいます。単に解放するコードを書き忘れると言うのが一番単純でしょうもない理由ですが、それでも、C言語のようにリソース解放のための特別な仕組みを持たない言語では、これを徹底するのも結構骨の折れることだったりします。それはともかく、もう少し高尚な悩みとしては、例外との組み合わせで発生する解
Documentation This directory is not the Reason User documentation. This directory is for Reason contributor documentation. The Reason user docs live online at https://reasonml.github.io. The repo for those Reason docs lives at github.com/reasonml/reasonml.github.io Inside of this directory: Getting Started Contributing: GETTING_STARTED_CONTRIBUTING.md. Releasing: RELEASING.md Programmatically Usin
M.A. in International Relations, Security, and Strategy
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く