You signed in with another tab or window. Reload to refresh your session. You signed out in another tab or window. Reload to refresh your session. You switched accounts on another tab or window. Reload to refresh your session. Dismiss alert
The Spring Framework provides a comprehensive programming and configuration model for modern Java-based enterprise applications - on any kind of deployment platform. A key element of Spring is infrastructural support at the application level: Spring focuses on the "plumbing" of enterprise applications so that teams can focus on application-level business logic, without unnecessary ties to specific
Play Framework makes it easy to build web applications with Java & Scala. Play is based on a lightweight, stateless, web-friendly architecture. Built on Pekko (Play 3) and Akka (Play 2), Play provides predictable and minimal resource consumption (CPU, memory, threads) for highly-scalable applications. Developer friendly. Make your changes and simply hit refresh! All you need is a browser and a tex
Netty is an asynchronous event-driven network application framework for rapid development of maintainable high performance protocol servers & clients. Netty is an NIO client server framework which enables quick and easy development of network applications such as protocol servers and clients. It greatly simplifies and streamlines network programming such as TCP and UDP socket server. 'Quick and ea
There's a discussion going on over at comp.lang.c++.moderated about whether or not assertions, which in C++ only exist in debug builds by default, should be kept in production code or not. Obviously, each project is unique, so my question here is not so much whether assertions should be kept, but in which cases this is recommendable/not a good idea. By assertion, I mean: A run-time check that test
6. 穴!? • 穴あいてますね。 • なんかけっこう作るのめんどいっぽい • しかも穴の下のボタン、タップできるらしい • タップしたらふわっと消えるらしい • でもタップできない穴もあるらしい • 穴のサイズにも微妙にこだわりあるらしい 7. 穴めんどい • 穴めんどい。穴まじめんどい • 穴地味にめんどい。 • 穴あけたくない。 • 穴あけないといけないけど穴あけたくない。 • 別にやればできるんだろうけど穴あけないで 済むならそうしたい。 • 穴あけてる時間があったら別のことしたい。 • 穴めんどい。 9. // Overlayの生成 ICTutorialOverlay *overlay = [[ICTutorialOverlay alloc] init]; overlay.hideWhenTapped = NO; overlay.animated = YES; // 穴あけるよ!
This documentation site is Open Source. The README in our Git repository explains how to contribute. Travis CI relies on Open Source licensing information. What This Guide Covers # This guide covers build environment and configuration topics specific to Android projects. Please make sure to read our Tutorial and general build configuration guides first. Android builds are not available on the macO
potatotips #7 at DeNA を開催しました! 今回も面白い話が多く大変勉強になりました。 さて!私はここ二週間ほど開発していたAndroid Power Assertについて発表しました。 https://speakerdeck.com/gfx/jun-hapower-assertwozhi-tuteiruka-number-potatotips https://github.com/gfx/android-power-assert-plugin まだ出力がイマイチな部分はありますが、とりあえず仕事上の自分のプロジェクトで使い始めました。実際、assertが信頼できるというのはかなり安心感があります。これはもっと使えるように、これからも改善していきたいですね。
今日は (というかもう昨日になってしまったが) Potatotips #7 というモバイル系の勉強会にいって発表 & 拝聴してきた。 内容に関しては 八木さんの記事 がまとまっているのでそっちを参照してください。自分は TravisCIについてすごく簡単な発表をしたんだけどまあ、それは置いといて。 全体的にバイトコードいじりというか、メタプログラミングっぽいのが目立ってた。Android側で言うと次の3つ: assertをめっちゃ活用する (@gfx さん) Faucet ~Fight against memory leak~ (@sys1yagi さん) レトロラムダはどれ程モダンか (@rejasupotaro さん) Android側は、すべてコンパイル時に Javassistとかをつかってなんとかする、ってやつ。gfxさんの「コンパイルが遅いと愚痴りつつ、さらに遅くなる処理を入れる
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く