タグ

Shaderに関するgfxのブックマーク (2)

  • Android Recipe #2, fun with shaders – Romain Guy

    December 13th, 2012, Android. In this second recipe I will show you how to implement something that won’t be commonly used but fun nonetheless. It will however teach you how to implement advanced visual effects using Android’s animation engine and a very simple drawing trick. The picture below shows the effect: an animated spotlight slowly reveals an arbitrarily complex set of views (in this examp

    Android Recipe #2, fun with shaders – Romain Guy
  • GLSL - Wikipedia

    ビデオゲームはリアルタイムでレンダリングの計算をOpenGL経由でGPUにアウトソーシングする。シェーダーはOpenGL Shading Languageで書かれ、コンパイルされる。コンパイルされたプログラムはGPUで実行される。 GLSL (OpenGL Shading Language) はGLslangとしても知られ、C言語の構文をベースとした高レベルシェーディング言語である。これはアセンブリ言語やハードウェアに依存した言語を使わないで、アプリケーションソフトウェア開発者がグラフィックスパイプラインを直接制御できるようにOpenGL ARB (Architecture Review Board) [3]で策定された。 Direct3D 7までの時代、すなわち1990年代までのリアルタイム3Dコンピューターグラフィックスは、OpenGLやDirect3DといったAPIを通して、グラフィ

    GLSL - Wikipedia
  • 1