Tracking framework performance at scale

Today's web applications can get pretty big, especially the JavaScript part of them. As of mid-2018, HTTP Archive puts the median transfer size of JavaScript on mobile devices at approximately 350 KB. And this is just transfer size! JavaScript is often compressed when sent over the network, meaning that the actual amount of JavaScript is quite a bit more after the browser decompresses it. That's i
A few people were curious about the scheduling of requestAnimationFrame callbacks, so here’s the tl;dr: All rAF callbacks always run in the same or next frame of workAny rAFs queued in your event handlers will be executed in the same frame. Any rAFs queued in a rAF will be executed in the next frame. (Same for any queued within IntersectionObserver or ResizeObserver callbacks.) All rAFs that ar
As we build sites more heavily reliant on JavaScript, we sometimes pay for what we send down in ways that we can’t always easily see. In this article, we’ll cover why a little discipline can help if you’d like your site to load and be interactive quickly on mobile devices. Delivering less JavaScript can mean less time in network transmission, less spent decompressing code and less time parsing and
JavaScript の実行を最適化する コレクションでコンテンツを整理 必要に応じて、コンテンツの保存と分類を行います。 JavaScript は多くの場合、視覚変化をトリガーします。視覚変化はスタイル操作を通じて直接行われることもあれば、データの検索やソートのように、計算が最終的に視覚変化につながることもあります。タイミングの悪い JavaScript や長時間実行される JavaScript はパフォーマンス低下の原因になることが多いため、可能な限り JavaScript の影響を最小限に抑える必要があります。 JavaScript は多くの場合、視覚変化をトリガーします。視覚変化はスタイル操作を通じて直接行われることもあれば、データの検索やソートのように、計算が最終的に視覚変化につながることもあります。タイミングの悪い JavaScript や長時間実行される JavaScript
JavaScriptである区間にかかった時間を計測する時に、次のようなコードを書いたことがあると思います。 const start = performance.now(); // 処理 // 色々な処理がすべて終わった doSome(() => { console.log(performance.now() - start); }) Performance Timelineのperformance.markとperformance.measureなどを使うと、ある区間の処理時間をもっと簡単に取ることができます。 APIについて詳しくは以下の記事を見るといいと思います。 User Timing API: あなたの Web アプリをもっと理解するために - HTML5 Rocks Performance.mark() - Web API インターフェイス | MDN 簡単に解説すると perf
$200K 1 10th birthday 4 abusive ads 1 abusive notifications 2 accessibility 3 ad blockers 1 ad blocking 2 advanced capabilities 1 android 2 anti abuse 1 anti-deception 1 background periodic sync 1 badging 1 benchmarks 1 beta 83 better ads standards 1 billing 1 birthday 4 blink 2 browser 2 browser interoperability 1 bundles 1 capabilities 6 capable web 1 cds 1 cds18 2 cds2018 1 chrome 35 chrome 81
Today we’ll dive into insights from Chrome’s networking stack to provide clarity on how web loading primitives (like <link rel=“preload”> & <link rel=“prefetch”>) work behind the scenes so you can be more effective with them. As covered well in other articles, preload is a declarative fetch, allowing you to force the browser to make a request for a resource without blocking the document’s onload e
Intro DOM のイベントリスナの仕様に Passive Event Listeners というオプションが追加された。 このオプションは、主にモバイルなどでのスクロールの詰まり(Scroll Junk) を解決するために導入されたものである。 今回は、この仕様が解決する問題と、本サイトへの適用を解説する。 Passive Event Listeners Spec Scroll Event の PreventDefault() 画面のスクロールに合わせたインタラクションを実装する場合、 Scroll Event にイベントリスナを登録する。 典型的な例では touchstart や touchend をフックし、その中で DOM の操作などを実施するなどがある。 場合によってはイベントリスナ内で preventDefault() を呼ぶことで、スクロールそのものを止めることもできる。
Discover great domain names at highly discounted prices: the curated daily list below features 30+ descriptive and exact-match domains, often with typical retail values landing between $1,000 and $3,000. Every single domain is offered at wholesale pricing - 2% of their approximate retail value. Don't just take our word for it - check out the page for each domain, it contains a wealth of informatio
Transcript Leading Edge Development 勉強会 フロントエンドパフォーマンス向上ルール はじめに ▪Webサイト⾼高速化 / パフォーマンス改善の重要性 【Aberdeen Group Report】 ・Amazonはページの反応が0.1秒遅くなると、売り上げが1%ダウンする。 ・Googleのページ反応が0.5秒遅くなると、アクセス数が20%ダウンする。 ・⼀一般的に表⽰示スピードが1秒遅くなると、 PVは11%、コンバージョンは7%、顧客満⾜足度度は16%ダウンする。 【Jakob Nielsen】 3つの重要限界 ・⼼心理理的・感情的な違和感を感じないのは0.1秒まで ・思考の流流れが妨げられないのは1秒まで ・注意⼒力力を維持する限界の時間は10秒まで はじめに ▪パフォーマンス改善の⼿手段 【改善箇所】 ・パフォーマ
What is Jank? Modern browsers try to refresh the content on screen in sync with a device's refresh rate. For most devices today, the screen will refresh 60 times a second, or 60Hz. If there is some motion on screen (such as scrolling, transitions, or animations) a browser should create 60 frames per second to match the refresh rate. Jank is any stuttering, juddering or just plain halting that user
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