Brian Solis writes about a new age for social media marketing. To me, static and often stale Web sites have been in dire need of evolution for a long time. Content formats shared in social media and networks suit the way we evaluate, talk, and socialize our decisions about products and services better, at this stage. Although we all know that it's still very early days. We're trying to retrofit ho
If there’s anyone out there left who says you can’t measure social media, here are a hundred answers. At most of the events I’ve been to lately, measurement continues to be a hot topic. The first question that comes up is, “What can I measure?” That’s where this cheat sheet can come in handy: a list of 100 thought-starters. Some entries here can be interpreted several ways. Depending on how you de
マーケティング調査大手の米The Nielsen Company(ニールセン)と米SNS大手Facebookは、インターネット広告の効果測定・分析サービスについて業務提携した。ニールセンは10月から米国でFacebook上の広告に関する分析サービスを本格的に開始する。米国以外でのサービスは未定だが、両社は複数年にわたって世界的に協力する方針。なおFacebookは2008年5月から日本語に対応している。 新サービスの名称は「Nielsen BrandLift(ニールセン・ブランドリフト)」。Facebook用に設計した調査手法を使ってSNS会員にアンケートを実施し、ブランド認知度、好感度、広告認知度、購買意向などを把握する。9月中は一部の広告主から協力を得て試験運用し、10月からFacebookに広告を出す米国企業全体にサービスを始める。大量の調査を実施することになるが、1人のSNS会員に
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