Transition Types When using the addTween and addCaller methods, several different transition methods may be used. They're defined by the transition parameter, and each of them define a different easing method. Check the table below for a complete rundown of the available methods. You may also print the table. You need to upgrade your Flash Player This is replaced by the Flash content. Bypass detec
Tweenerクラスのバージョンアップにより、前に書いた記事『Tweener.addTweenの使い方』と利用手順が一点変わりました。 また、パラメータを変えたときのTweenの変化がわかるようなswfを作りました。 手順 1.import Tweenerクラスをimportします。 import caurina.transitions.Tweener; 2.addTweenメソッド呼び出し 次のように記述するとmyMcがx:50、y:50に向かって透明になりながら移動します。transitionはイージングの指定です。 Tweener.addTween(myMc, {x:50, y:50, alpha:0.2, transition:"easeinoutquad"}); 次のswfではaddTweenメソッドのパラメータを操作して動きの確認ができます。 バージョンアップ (2
Attention: you're visiting an archived version of this post on my old website. Click here to view this same post on my new website. Undoubtedly, the biggest challenge when implementing some feature on Tweener is deciding on the syntax to be used – that is, doing the syntax design itself. It can’t be too complex, or else it’ll be too convoluted to use, but it also can’t be too simple, or it won’t b
A while back I posted a demo of shape-based hit detection in Flash 8. At the time, I wasn’t allowed to post the source code, but promised I would later. So here it is. The com.gskinner.sprites.CollisionDetection class is really simple to work with, there is a single static method called checkForCollision with four parameters: movieClip1, movieClip2 – The MovieClip instances to check for collision.
Line Rider(http://www.deviantart.com/deviation/40255643/)のような ラインの上をものが転がっていくようなものを作成しています。 そこで曲線のパーツみたいなものも使用したいと考えているのですが、 曲線部分にこのような物理法則のようなものを適応させるにはどのようにすればよろしいのでしょうか。 曲線はcurveTo()のようなポイントが一つだけあるものです。 本家のline Riderは細かい直線でつくられているようですので、 曲線部分の対応はしていないようなのですが。 また直線部分に関しても法線ベクトルを使用しているためか、 よくラインをすり抜けたりしてしまいます。 この辺りについてもお気づきの点があればお伝えいただければと思います。 よろしくお願いいたします。
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