int random_nummber; random_nummber = rand() % 10;//0~9の数値をランダムに取得 しかしこれだとループなどで何度も取得する際に毎回同じ値になってしまう。 そのためにランダム関数を呼ぶ前に初期化する必要がある。 ループでランダムな数値を取得するsrand(time(NULL));//被らない数値を渡して初期化 for(int i=0; i<10; i++){ int random_number; random_number = rand() % 10;//0~9の数値をランダムに取得 NSLog(@"%d", random_number); } これでループでの毎回ランダムば数値が取得できる。 しかしObjective-Cには初期化と生成をまとめたarc4random関数が存在する。 ループでランダムな数値を取得するfor(int i=0;
Tailored learning experiences With options ranging from independent study to immersive learning cohorts, Kodeco learners have the flexibility to choose the pathway that best fits their lifestyle, schedule, and learning preferences. World-class content creators At Kodeco, our content is crafted by industry leaders and world-class mobile developers, ensuring that learners receive top-tier educationa
Note from Ray: You guys voted for me to update this classic beginning Cocos2D tutorial series from Cocos2D 1.X to Cocos2D 2.X in the weekly tutorial vote, so your wish is my command! :] This tutorial series is now fully up-to-date for Cocos2D 2.X, Xcode 4.5, and has a ton of improvements such as Retina display and iPhone 4″ screen support. Here’s the pre Cocos2D 1.X version if you need it! Cocos2D
前回のエントリHow To Make a Simple iPhone Game with Cocos2D、英語が苦手なかたはこちらcocos2dを用いてiPhone上で至極シンプルなゲーム作成チュートリアル(本ブログ和訳版)は予想以上の反響でビックリしたよ! それで何人かのナイスガイはもっと色々とシリーズ化してくれって言ってきたんだ。 特に、どうやって砲台を発射する方向にどうやって回転させたら良いか分かる様なチュートリアルを教えてくれってのが多かったかな。確かにそれは様々なゲームで共通して必要な要素だと思う、特におれの大好きなジャンルのタワーディフェンスなんかでもそうだよね! だからこのチュートリアルでは、それをどうやるかをカバーしつつ、くわえてどうやって単純なゲームの中で砲台を回転させるかも説明するよ。ジェイソンとロバートにはこのチュートリアルを教えてくれたことを感謝するよ! Getti
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