https://www.microsoft.com/ja-jp/events/decode/2018/ de:code 2018 セッションID: AD19 日本の第一人者が語る! C# の現状と今後への展望 「.NET Core 2.x 時代の C#」
![広がる .NET Framework 互換環境](https://cdn-ak-scissors.b.st-hatena.com/image/square/2131ff55825676be7fd3e2ee8d47fe44ca6f9c6a/height=288;version=1;width=512/https%3A%2F%2Fcdn.slidesharecdn.com%2Fss_thumbnails%2Fnet-130609001848-phpapp01-thumbnail.jpg%3Fwidth%3D640%26height%3D640%26fit%3Dbounds)
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One major difference between iOS and the other two (both in terms of coding and also UI design) is the presence of hardware buttons and the back-stack. Hardware buttons The most important hardware button is Back (covered next) however Android's Menu button is also significant for the impact is has on UI design compared to iOS and WP7. Both Apple and Microsoft's designers like the application menu
この存命人物の記事には検証可能な出典が不足しています。信頼できる情報源の提供に協力をお願いします。存命人物に関する出典の無い、もしくは不完全な情報に基づいた論争の材料、特に潜在的に中傷・誹謗・名誉毀損あるいは有害となるものはすぐに除去する必要があります。 出典検索?: "ミゲル・デ・イカザ" – ニュース · 書籍 · スカラー · CiNii · J-STAGE · NDL · dlib.jp · ジャパンサーチ · TWL(2019年2月) ミゲル・デ・イカザ (2005年) ミゲル・デ・イカザ(Miguel de Icaza, 1972年 - )は、メキシコのプログラマ、フリーソフトウェア開発者。GNOMEとMonoの開発で著名。 メキシコシティ出身。父は物理学者、母は生物学者という科学者の家庭で育った。メキシコ国立自治大学に進学するが学位は取得しなかった。1992年頃からフリーソフ
Before April 8th, developers targeting the iPhone had to deal with this section: 3.3.1 — Applications may only use Documented APIs in the manner prescribed by Apple and must not use or call any private APIs. The above is a pretty reasonable requirement as it gives Apple the chance to not have to maintain and support internal APIs, temporary APIs or APIs that have not fully matured. When iPhoneOS 4
MonoTouch allows developers to create C# and .NET based applications that run on Apple's iPhone and Apple's iPod Touch devices. AppleがiPhone OS 4 SDKの規約を変更したことで、開発ツールをめぐる動きが慌しくなっている。これまでAppleはiPhone OSでFlashを動かすことを許可しなかった。Adobe SystemsはFlashからiPhone OSで動作するアプリケーションを生成することでこれを回避したが、規約の変更でこれもできなくなった。これを受けてAdobeは開発を断念。iPhoneやiPadでFlashが動作する可能性は限りなくゼロに近づいた。 一方、Adobeとは逆の動きを見せるベンダもある。Novellだ。AppleがSDKの条
MonoTouch 3.0.0 On Friday, we released MonoTouch 3.0.0, which includes our support for the new APIs in iPhoneOS 4. We are excited about this release, and look forward to hearing feedback from MonoTouch developers as they explore all the new features that Apple unveiled at last week's iPhoneOS 4 announcement. This release is only available to developers that have access to Apple's iPhoneOS 4, as th
CoreGraphics allows you to do custom drawing on the iPhone. MonoTouch exposes this in the namespace MonoTouch.CoreGraphics. This allows you to do all sorts of custom drawing. Here I’ll present an introductory example that shows how to draw a triangle in a custom view along with determining if the triangle was touched. Even as drawing complexity increases, you’ll find the code to be quite similar i
When displaying images from the web on iPhone applications, we should always make sure the images are never be downloaded in the application thread, to avoid locking the application; we should also always display feedback to the user that the image is being loaded. There are several libraries that take care of this functionality in Objective-C, but I couldn’t find anything in C#, using MonoTouch,
C#や.Net Frameworkを使ってiPhoneアプリを開発出来るというMonoTouchを使ってみた まずMonoFrameworkとMonoDevelopをダウンロード&インストールする。(共にMac版) 次にMonoTouchのSDKをダウンロードする 上記2つは無料らしい、MonoTouchは有料だけどTrial出来るので今回はそれで試してみました あ、もちろんiPhoneSDKは必須です。AppleIDを取得すれば無料でダウンロード可能 全部インストールした所でおもむろにMonoDevelopを起動、、、はい、文字化けしてます ぐぐると早速答えがあったので設定します はい、バッチリ日本語でました とりあえず公式のチュートリアルを進めてみます ファイル>新規>ソリューション で テンプレートから C#>iPhone を選択 早速使えるテンプレートが増えているようです、今回はH
重度のC#erであるところのボクですが、このたびMonoTouchを大購入に踏み切った次第。 この、C#によりiPhoneアプリが開発できるようになるというステキアイテム、これにより開発スピードを極めて加速し尽くし、ボロ儲けしようという目論見。 ついでにこの円高局面も、$399かーえー40,000円くらいなーという初見に対して36,000円(購入当時)くらいで済んでしまうという若干のお得感を醸すことで追い風となったのは言うまでもない。 手始めに、まずは簡単なHello worldから作ってみた。 MonoDevelopを起動して最初に行うのは、ソリューション・プロジェクトの作成。 ファイル>新規>ソリューションと、実にVisualStudio的なメニューからウィザード表示に移る。 そこでC#>iPhone>iPhone MonoTouch Projectを選択した状態で、ソリューション名等
If you have ever tried to buy or install anything from the App Store or iTunes on your iPhone, then you certainly have been prompted for your password by a screen that looks like this: The control used by Apple to prompt you for your password isn’t available out-of-the-box in Cocoa Touch, but fortunately it is pretty easy to roll your own. I’ve put together a sample project that shows a couple dif
I’m just going to come right out and say it: I hate Objective-C. In Introduction to The Objective-C 2.0 Programming Language, Apple writes: The Objective-C language is a simple computer language designed to enable sophisticated object-oriented programming. Objective-C is defined as a small but powerful set of extensions to the standard ANSI C language. Its additions to C are mostly based on Smallt
In one of my other posts I included a 'placemat' diagram to help make sense of the code. Someone commented that they found the presentation useful, so as a quick post today I decided to placemat the Roget's 1911 Thesaurus sample. Note that I'm not suggesting this is the neatest, tidiest, best-practice way to structure a MonoTouch application (I'm learning along with everyone else). This is purely
Abstract Although MonoDevelop provides sufficient and sophisticated design environment, I still want to stick to Visual Studio (VS) for its intelliSense and refactor. I can use VS with monotouch simply adding a assembly file /Developer/MonoTouch/usr/lib/mono/2.1/monotouch.dll to a reference. IntelliSense works. I can even build codes (although I can not link it), this can be help of correcting com
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