Apple delivered iOS 8 to the developer world at WWDC in June 2014, before launching it at the wider world in September of the same year. The iOS 8 SDK was somewhat over-shadowed by the simultaneous announcement of a new programming language in the form of Swift, however this didn't mean that the core OS had been overlooked at all. Quite the opposite - a huge number of new APIs had been introduced,
今の仕事ではルール上いろんなブランチを行き来しながら作業することが多いです。 そんな時よく発生するのが、作業中に急に別ブランチで作業しないといけないみたいな。 しかも作業中で今commitしたくない・・・ そんな時にはgit stashを使います。 まずは新規ファイルを作ってみる $ touch foo.txt $ git status # On branch test_stash # Untracked files: # (use "git add ..." to include in what will be committed) # # foo.txt nothing added to commit but untracked files present (use "git add" to track) ファイルをaddしてインデックスに追加する $ git add . $ git
Heroku は最近料金体系に変更があって、無料では一日 18 時間までしかアプリを起動できなくなりました。 自分専用のアプリとかそういうものなら全く問題はないのですが、それなりにユーザーがついているようなアプリだとなんだかんだで 24 時間 Dyno が起動しっぱなしということはおおいと思います。 一番安いプランは 7 ドルで、とりあえずこれだけ払えば 24 時間 Dyno を起動しっぱなしにできます。 公開しているアプリが 1 個ならまあ 7 ドルぐらい払っとけよで済む話なのですが、私のように 18 時間制限にひっかかってるアプリが 30 個もあるとなると 210 ドルを払うのは躊躇してしまいます。 ということで今日は石に齧りついてでも Heroku をタダで使う方法を考えていきます。 基本的なアイディア Heroku でアプリ 2 個用意して、同じ DB 向くようにして、 12 時間
Gitでとても便利だと思っているのが、rebaseというコマンド。 ブランチを切った時点からオリジナルは刻一刻と変化していくわけで、 自分のブランチはあくまで現在最新のオリジナルに対するパッチである 必要がある場合は、このrebaseというコマンドを使って、オリジナル(HEAD)と マージすると、最新のオリジナル(HEAD)に対して、ブランチを切ったことになります。 これチョー便利じゃね? 以下、git-rebaseから引用 git-rebase を使用して一連のパッチを最新に保つ リモート追跡ブランチ "origin" の上にブランチ "mywork" を作成し、幾つかコミットを作成したとします: $ git checkout -b mywork origin $ vi file.txt $ git commit $ vi otherfile.txt $ git commit ... m
DOMPurify is a DOM-only, super-fast, uber-tolerant XSS sanitizer for HTML, MathML and SVG. It's also very simple to use and get started with. DOMPurify was started in February 2014 and, meanwhile, has reached version v3.1.1. DOMPurify is written in JavaScript and works in all modern browsers (Safari (10+), Opera (15+), Edge, Firefox and Chrome - as well as almost anything else using Blink, Gecko o
On my first project i needed a popup style presentation that would have worked on iPhone and iPad. In swift we have the UIPopoverPresentationController to deal with that need. First you need a ViewController that will be the view of your popover. You can built it in the storyboard or in code. If its in a storyboard you will access it in code with something like that :let storyboard : UIStoryboar
iPad Style Popovers on the iPhone with Swift Nov 28, 2014 at 02:34PM Xcode has a built-in adaptive segue called "Present As Popover" but by default it only behaves the way you'd expect it to — presenting a view in a speech-bubble style floating popover — on the iPad. On the iPhone your views are presented modally, full-screen. This is on purpose and is yet another subtle encouragement from Apple t
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