台北在住の映像作家 @taka_tachibana です。 元々ビデオグラファーをやっていた僕ですが、ここ1~2年でどっぷりBlenderの魅力に取り憑かれ、現在はCG制作にコミット中。 という...
Blender Add-on for converting mesh objects to full color Grease Pencil objects (or Curves) with edge filtering for sharp edges, intersections and round surface outlines. Animation plotting and Text Object conversion. Includes, selective conversion of edges marked Crease, Sharp and Freestyle. Full color conversion of all mesh materials into Grease Pencil Colors. ***With Shadows & Highlights and Cur
Lightning Boy Shader 2.1 is a layer-based system that allows you to create any kind of NPR style in Blender. VERSIONS AND COMPATIBILITY: The current version of the Lightning Boy Shader is 2.1.4 and works with Blender 3.4. For Blender 3.3.6 and under, keep using Lightning Boy Shader 2.1.3. At the moment, the shader is not compatible with Blender 3.5 and upwards. WILL THERE BE AN UPDATE FOR BLENDER
3Dモデリング ソフト ソフトウェア&ツール-Software&Tool Plasticity 2024.2 - xNURBS Square!新たな変形機... 2024-09-06 2024年9月5日、アーティスト向けCADのアップデート「Plasticity 2024.2」がリリースされました! 続きを読む 3Dモデリング ソフト ソフトウェア&ツール-Software&Tool Metasequoia 4 Ver4.9.0 - 定番3Dモデリングソフト「メタ... 2024-09-05 2024年9月5日、株式会社テトラフェイスによる3Dモデリングソフトウェアの最新バージョン「Metasequoia 4 Ver4.9.0」がリリースされました!コレと同時にStandard相当の機能の無償化(実質Standard版終了)と拡張機能を搭載したEX版の価格が改定されました! 続きを読む B
SIGGRAPH 2020 Abstract We present RigNet, an end-to-end automated method for producing animation rigs from input character models. Given an input 3D model representing an articulated character, RigNet predicts a skeleton that matches the animator expectations in joint placement and topology. It also estimates surface skin weights based on the predicted skeleton. Our method is based on a deep archi
JSplacement ランダムに密度のあるテクスチャーを作成出来るJSplacementを使ってブレンダーで2分でディスプレイスメントを使って密度のあるパネルを作るチュートリアル動画が公開されています。巨大なスペースシップモデルの円柱モデルの動画でも紹介しましたが、こちらの方がより分かりやすい動画となっているので密度のあるモデルを作りたい人は参考にしてみてはどうでしょうか。 JSplacementのテクスチャー作成画面。これが無料で使えるのはありがたいです。 ブレンダーでテクスチャを張り付けて ディスプレイスメントマップにして凹凸をつけます。 モデルにランダムな色を付けて、 レンダリングして完成です。1から作るとなると時間が掛かりそうですが、このクオリティは素晴らしいですね。
Wickr is a totally procedural wicker texture for Blender. It manipulates the UV coordinates through a handful of procedures to generate displacement maps, diffuse maps, roughness and alpha maps, resulting in a completely customisable wicker material for all your wicker needs. I'm sure there are a whole bunch of non-wicker applications of this material or variations of, so please change it to fit y
3Dスカルプト ソフト ソフトウェア&ツール-Software&Tool ZBrush for iPad - 遂にリリース!再設計されたUI!タッチベース... 2024-09-11 2024年9月10日、Maxonから予告通り「ZBrush for iPad」がリリースされました!無料版もあるのは嬉しい! 続きを読む Unreal Engine アセット アセット-Asset IMPERFECTER Post-Process Toolkit - ボディカメ... 2024-09-10 Hubert Mika Productionsによる、ボディカメラやファウンド・フッテージのようなカメラ欠陥表現をグローバルシェーダーを用いたポストプロセスで実装したUnreal Engine 5プラグイン「IMPERFECTER Post-Process Toolkit」がリリース!非ポスプロマテリアルで
Grid Modeler is a convenient tool to create 3D model easily. Grid Modeler let you Boolean Cut by drawn shape or Create mesh on top of each other. It is a new modeling workflow in blender. It is proven and very efficient. Features- Boolean Cut - Create new faces - Boolean Slicing - Powerful Shape functions - Advanced Grid System - Construction Lines - Create Pipes Grids are very precise and easy to
Learn how to make your 3D models look like watercolor paintings with the ever useful shader-to-rgb node. If you prefer text tutorials, you can read the text version below. Download Blendfile The trick behind this watercolor material is to make it look like the objects are painted on a piece of paper rather than an object in a 3D space. So the first step is to add a proper paper background. Let’s h
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