タグ

2017年4月5日のブックマーク (3件)

  • H2O version 2.2.0 released

    Today I am happy to announce the release of H2O HTTP/2 server version 2.2.0. The release includes over ten new features (show below) as well as bug fixes. [core] add crash-handler.wait-pipe-close parameter #1092 [core] introduce an option to bypass the server header sent from upstream #1226 [access-log] add %{remote}p for logging the remote port #1166 [access-log] JSON logging #1208 [access-log] a

    kazuhooku
    kazuhooku 2017/04/05
    blogged
  • Project Zero: Over The Air: Exploiting Broadcom’s Wi-Fi Stack (Part 1)

    It’s a well understood fact that platform security is an integral part of the security of complex systems. For mobile devices, this statement rings even truer; modern mobile platforms include multiple processing units, all elaborately communicating with one another. While the code running on the application processor (AP) has been the subject of much research, other components have seldom received

    Project Zero: Over The Air: Exploiting Broadcom’s Wi-Fi Stack (Part 1)
    kazuhooku
    kazuhooku 2017/04/05
    Wifiコントローラのソフトウェア脆弱性をついてスマホのOSにリモートから侵入できると... iOS 10.3.1のやつってこれかー
  • 【F1】フェルスタッペン「ヒール・アンド・トゥーって何?」

    フェルスタッペンは、その最中にV8スーパーカーシリーズに参戦するシェイン・バン・ジスバーゲンのコモドアに”搭乗”した。 その時の様子を綴ったレッドブルwebに掲載中のバン・ジスバーゲンのコラムには、フェルスタッペンが、3ペダルのスーパーカーに困惑したというユニークなエピソードがあった。 バン・ジスバーゲンは、フェルスタッペンに対し、ヒール・アンド・トゥについて説明しなければならなかったという。現在F1で使用されているギヤチェンジシステムはパドルシフトであり、しかもクラッチペダルが存在しない”2ペダル”のマシンだ。クラッチはステアリングホイールに存在するが、フェルスタッペンがスタート時以外にそれを使用することはない。 「彼は、僕たちのスポーツのファンであり、できる限りレースを見ていると言っていた。彼は僕のマシンの中に座って、色々いじっていたよ」とバン・ジスバーゲンはコラムに記している。 「彼

    【F1】フェルスタッペン「ヒール・アンド・トゥーって何?」
    kazuhooku
    kazuhooku 2017/04/05