2010年5月6日のブックマーク (5件)

  • 勝間さん対談の睡眠不足の反省と、幸福論 : ひろゆき@オープンSNS

    【教えてくん】コミュニティーなのです。 なんかニュースとかあったらここに書こうかと思ってますよ。とりあえず、おいらのブログ 勝間さん対談の睡眠不足の反省と、幸福論 BSジャパンでの、勝間和代さんとの対談が ひどいってことで、話題になってるので、 それの言い訳です。 知り合いにはよく知られてる話ですが、 おいらは、睡眠時間が短いと機嫌が悪くなるんですよね。 んで、これはたぶん治らない性質なので、 なるべく睡眠時間を多くとるようにしています。 そして、唐突にGWが忙しかった自慢です。 4/29 19:00~ 浅倉大介さんと小室みつ子さんの生放送 http://live.nicovideo.jp/gate/lv15606571 4/29 23:00~ 上杉隆さんとホリエモンの満漢全席 Twitterでつぶやく http://live.nicovideo.jp/gate/lv15838277 4/

    kceejp
    kceejp 2010/05/06
    勝間さん対談の睡眠不足の反省と、幸福論 : ひろゆき@オープンSNS (65 users)
  • Facebook Asks Some Users to Set Its Site as Their Browser Home Page

    Facebook Asks Some Users to Set Its Site as Their Browser Home Page Facebook has begun to ask some users if they’d like to make the site their browser home page, via a note that is appearing above their news feeds. When a user logs into the site, a dialog box appears asking you to make Facebook your home page. “Come here often? We’ve noticed you use Facebook regularly. Set Facebook as your homepag

    Facebook Asks Some Users to Set Its Site as Their Browser Home Page
    kceejp
    kceejp 2010/05/06
    Facebook Asks Users Set Facebook as Your Home Page
  • 都条例パブコメが黒塗りだらけだった件

    こんな事してれば、そりゃ開示遅れるでしょうね…って納得できるかぁーっ!? ※追記 昼間たかしさんのブログに詳細がまとまっています。 http://bit.ly/cDfO5j

    都条例パブコメが黒塗りだらけだった件
    kceejp
    kceejp 2010/05/06
    Togetter - まとめ「都条例パブコメが黒塗りだらけだった件」 (52 users)
  • BLOGOS サービス終了のお知らせ

    平素は株式会社ライブドアのサービスを ご利用いただきありがとうございます。 提言型ニュースサイト「BLOGOS」は、 2022年5月31日をもちまして、 サービスの提供を終了いたしました。 一部のオリジナル記事につきましては、 livedoorニュース内の 「BLOGOSの記事一覧」からご覧いただけます。 長らくご利用いただき、ありがとうございました。 サービス終了に関するお問い合わせは、 下記までお願いいたします。 お問い合わせ ※カテゴリは、「その他のお問い合わせ」を選択して下さい。

    BLOGOS サービス終了のお知らせ
    kceejp
    kceejp 2010/05/06
    会社員は昔はローリスク・ローリターンと言われたが、最近はミドルリスク・ローリターンに近づく。これが起業と会社員の垣根を徐々に下げつつある。/ 起業とサラリーマンどちらが得か?
  • Foursquare Adds Facebook “Like” Button to Venue Pages

    Now Foursquare users can browse venues, "Like" them and instantly share that activity back with their Facebook friends. Users' liked venues will not only be shared on Facebook in the activity feed and visible on Foursquare, but will also become a part of their Facebook profiles. It's more free promotion that could help the most "Liked" venues attract significant offline foot traffic. For users, th

    Foursquare Adds Facebook “Like” Button to Venue Pages