Are you sure you aren't in the wrong URL? You probably want to visit Shadertoy at http://www.shadertoy.com
ver. Flash @ http://wonderfl.net/c/r6Me original by Keim_at_Si uri encoder - http://uri.rappdaniel.com //minimalcomps js - http://www.bit-101.com/blog/?p=3359 webgl - http://learningwebgl.com updates: -------------------- - moved to gl-matrix 2.x - abandoned minimalcomps - moved resources to dropbox dat.gui - https://github.com/dataarts/dat.gui/ gl-matrix 2.x - https://github.com/toji/gl-matrix/ w
About WebGL Inspector is a tool inspired by gDEBugger and PIX with the goal of making the development of advanced WebGL applications easier. What Firebug and Developer Tools are to HTML/JS, WebGL Inspector is to WebGL. Note: this is alpha software - if you find bugs, let me know (or better yet, fork and fix them! :) Check out the readme on github for more information. Status There hasn't been an u
Note: It is implied that all functions and symbolic names are methods and properties on a WebGL context object Buffers Object createBuffer void Create a buffer object void deleteBuffer Object buffer Delete a buffer object. void bindBuffer ulong target, Object buffer Bind a buffer object. Accepted values for target are: ARRAY_BUFFER ELEMENT_ARRAY_BUFFER void bufferData ulong target, Object dta, ulo
HTML5の周辺技術の一つ、WebGLがどんなもんか様子を伺ってみたのでメモっとく。 WebGL概要 Mozillaが作ってたCanvas3Dがベース OpenGL 2.0 or OpenGL ES 2.0をサポートする環境でハードウェアアクセラレートされた2D、3Dグラフィックスを表示する HTML5のCanvasを通じた、JavaScriptとOpenGL ES 2.0のバインディング リソース khronos WebGLセクション WebGL Cheat Sheet WebGL対応ブラウザ(いずれも開発中) Webkit nightly Build Minefield (FireFox 3.7 nightly Build) Chorome (Chromium) Opera? ※未確認 仕事が早いというか、気が早いというかすでにいくつかのライブラリが公開されてる。 WebGLライブラリ
LOW-LEVEL 3D GRAPHICS API BASED ON OPENGL ES WebGL™ is a cross-platform, royalty-free open web standard for a low-level 3D graphics API based on OpenGL ES, exposed to ECMAScript via the HTML5 Canvas element. Developers familiar with OpenGL ES 2.0 will recognize WebGL as a Shader-based API using GLSL, with constructs that are semantically similar to those of the underlying OpenGL ES API. It stays v
GDC, GTC and 3D city planning lead this week’s WebGL stories. CALL FOR SUBMISSIONS: WebGL artists, the call for submissions to the 3D Web Fest is open. Deadline to submit is April 8th (project doesn’t need to be done till late April). Don’t delay; submit today! Stockholm-based Agency9’s Johan Göransson and team just released support for iOS and Android for a streaming WebGL 3DMaps and City Planner
先日、ちょっとした思いつきで WebKit の Nightly Build をインストールし、 WebGL を試してみました。 WebGL というのは現在策定中の新しい規格で、 JavaScript を使って本格的な 3DCG を実現する API です。同じ目的を持つものとして Google の O3D がありますが、 WebGL は OpenGL ES を管理している Khronos グループを中心に Google, Mozilla, Opera, NVIDIA, AMD といった企業が参画しており、標準化という面ではリードしています。 まだ策定中の規格なので今後変化するかもしれませんが(WebGL 1.0 が正式リリースされました)、少なくとも現状の WebKit の実装については使い方がわかったので、本日はそれをご紹介します。 WebGL は Web 上の最も重要なグラフィックス A
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く