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How do you smooth a set of points in an iOS drawing app WHILE MOVING? I have tried UIBezierpaths but all I get are jagged ends where they intersect, when I just shift the points 1,2,3,4 - 2,3,4,5. I have heard of spline curves and all the other types. I am quite new to iPhone programming and do not understand how to program it in my quartz drawing app. A solid example would be greatly appreciated,
I am working on a sketching app on the iPhone. I got it working but not pretty as seen here And I am looking for any suggestion to smooth the drawing Basically, what I did is when user places a finger on the screen I called - (void)touchesBegan:(NSSet *)touches withEvent:(UIEvent *)event then I collect a single touch in an array with - (void) touchesMoved:(NSSet *)touches withEvent:(UIEvent *)even
HadoopとMahoutにより、ビッグデータでも機械学習を行うことができます。Mahoutで実装されている手法は、全て分散処理できるアルゴリズムということになります。Mahoutで実装されているアルゴリズムは、ここに列挙されています。論文としても、2006年に「Map-Reduce for Machine Learning on Multicore」としていくつかのアルゴリズムが紹介されています。 そこで今回は、(何番煎じか分かりませんが自分の理解のためにも)この論文で紹介されているアルゴリズムと、どうやって分散処理するのかを簡単にメモしておきたいと思います。計算するべき統計量が、summation form(足し算で表現できる形)になっているかどうかが、重要なポイントです。なってない場合は、”うまく”MapReduceの形にバラす必要があります。 ※例によって、間違いがあった場合は随時
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