タグ

2018年7月17日のブックマーク (3件)

  • Technologies behind Distributed Deep Learning: AllReduce - Preferred Networks Research & Development

    This post is contributed by Mr. Yuichiro Ueno, who were a Summer intern in 2017 and a part time engineer at PFN. If the mathematical expressions are not displayed correctly, please reload the page via this link. Hello, I am Yuichiro Ueno. I participated in a summer internship program at PFN in 2017, and I currently work as a part-time engineer. I am an undergraduate student at Tokyo Institute of T

    Technologies behind Distributed Deep Learning: AllReduce - Preferred Networks Research & Development
    kuenishi
    kuenishi 2018/07/17
  • JR貨物のコンテナ形式 - Wikipedia

    JR貨物コンテナのサイズ比較図 JR貨物のコンテナ形式(ジェイアールかもつのコンテナけいしき)は、日貨物鉄道(JR貨物)に在籍する、あるいは在籍したコンテナの一覧(私有コンテナを含む)である。

    JR貨物のコンテナ形式 - Wikipedia
    kuenishi
    kuenishi 2018/07/17
  • 日本のコンテナ輸送 - Wikipedia

    40ft コンテナシャーシ 重量規制[編集] 海上コンテナの世界共通規格として、1967年に正式に決定したISO 668により、規格化されて参加各国が世界中で利用していた。その後1968年に、日初のコンテナ専用船となった「箱根丸」が就航以来、日国内でもISOコンテナの陸上輸送ではコンテナ体の重量と、コンテナに積載できる貨物の最大積載重量とを合計した『総重量』として、道路交通法上の最大規制値が先のISO 668創設時の初回規格を継承し20 ft(フィート)コンテナでは、20,320 kg(キログラム)および、40 ftコンテナでは、24,000 kgまでのものに限られていた。その反面、これらの上限数値は世界情勢に合わせてISO 668の規制値改定により、殆どの関係する国々において段階的にコンテナ総重量が引き上げられてきた。 しかし日は元々の国土が狭く、トレーラーの通行できる道路幅・地

    日本のコンテナ輸送 - Wikipedia
    kuenishi
    kuenishi 2018/07/17