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advertisingに関するllcheesellのブックマーク (6)

  • The Future of Advertising | Fast Company

    Advertising is on the cusp of its first creative revolution since the 1960s. But the ad industry might get left behind. Twenty creative directors, planners, media strategists, and account executives from agencies across the country are down on all fours on the floor of a 100-year-old tenement on Manhattan's Lower East Side. They are each staring down at a blank poster-size sheet of paper, contempl

  • Apple Gives a Nod to Newton with New 'What is iPad?' Ad

    Apple Gives a Nod to Newton with New 'What is iPad?' Ad Apple started airing a new iPad ad tonight called "What is iPad?". The Ad seems to be a departure from their recent ads with a bit of a gruff narrator walking through what the iPad is. However, it struck me as strangely familiar and I realized that Apple had reincarnated one of the original Apple Newton ads called "What is Newton?" from almos

  • Parallel Lines: A Cinema 21:9 production

    One piece of dialogue. Five very different films. Philips presents with Ridley Scott Associates: a Cinema 21:9 production - Parallel Lines.Philips sense and simplicity Parallel lines To view this content, you need the latest version of the Adobe Flash Player Download the free Flash Player now!

  • Webで広告を見せる前に必要なこと

    Do we really hate ads? 広告 (バナーやテキスト広告) は Web サイト運営において貴重な収入源のひとつです。しかし、広告を観覧している利用者にとってはあまり好まれていない存在でもあります。AP (Associated Press) では民族誌学の視点からニュースサイト読者の研究を進めていますが、読者は現在の Web における広告の体験に満足しておらず、多くはウンザリしているそうです。しかし、広告そのものを嫌っているというわけではなく自分に関係のある広告であれば見たいと考える方も少なくありません。 こうした結果は AP による調査より以前から言われていることなので驚くことではありません。ビルボードや雑誌や TV の広告のように、今まで自分には関係のない広告をたくさん見てきた私たちが、なぜ Web だとウンザリしてしまうのでしょうか。その理由として、Web では主導権

    Webで広告を見せる前に必要なこと
  • 誰のしわざ?東京タワーにあからさまに怪しい「1900円」の値札…(動画) : らばQ

    誰のしわざ?東京タワーにあからさまに怪しい「1900円」の値札…(動画) 東京タワーのおかしな映像があると教えてもらったので見てみたのですが…。 巨大な垂れ幕に、\1900? 東京タワーの大バーゲンにしては安すぎるし、いったい東京タワーに何が起こっているのでしょうか。 動画の説明には、「タクシーから撮影したら変なのが付いてた」とありますが、それ以外の情報は見当たりません。 怪しさ全開なのでYoutubeを検索してみると、他にも東京タワーの映像がありました。 観光に来て撮影したら、1900円が一緒に入ってしまったという感じに見えます。しかしなぜに? もっとクリアな映像ありましたが、目ぼしい情報は皆無。 何かの宣伝なのかなとネットで調べても、この動画に関するものしか見当たらないんですよね。疑問はむしろ深まるばかり。 追記:この値札の正体は中古車が月々1900円から変えるという、ガリバーのプロモ

    誰のしわざ?東京タワーにあからさまに怪しい「1900円」の値札…(動画) : らばQ
    llcheesell
    llcheesell 2009/09/01
    どうせならもっと「ありえない」景色を作らないと。これじゃ印象薄すぎ。
  • http://lemonademovie.com/

    llcheesell
    llcheesell 2009/08/08
    More than 70,000 advertising professionals have lost their jobs in this “Great Recession.” Lemonade is about what happens when people who were once paid to be creative in advertising are forced to be creative with their own lives.
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