タグ

2010年12月21日のブックマーク (2件)

  • Troblion [Objects]

    Troblion is an autonomous spherical robot that rolls in an oval partially irrigated sandbox. Following very simple programmed rules the sphere creates a variety of different motion characteristics that can be interpreted as emotions. While it is rolling, it builds a layer of hardened sand on its outer surface giving ability to Troblion to change its appearance as the new skin dries and falls off.

    Troblion [Objects]
  • B-reps(境界表現)をC、C++で実装するには?

    > OpenGLで境界表現によってソリッドモデルを表現したいのですが、うまくできません。 そりゃそうです.OpenGL が扱う幾何モデルは, バラバラの頂点や多角形の集まりに過ぎません. OpenGL とソリッドモデルはほとんど無関係で, モデルを表示するときに OpenGL を使うというだけのことです. 実際,OpenGL にはソリッドモデルを扱うためのデータ構造も関数もありません. OpenGL が行うことは,ぶっちゃけて言えば,3次元空間内の 多角形を座標変換して2次元平面に描画することだけです. したがって OpenGL にとっては,複数の多角形の間の関係など どうでもよくて,表示すべきすべての多角形を片っ端から 描画していけばいいわけです. 他方,境界表現では,頂点,稜線,面などの位相構造 (隣接関係,順序,向きなど) を管理する必要があります. これらは OpenGL とは全く

    B-reps(境界表現)をC、C++で実装するには?
    mae0510
    mae0510 2010/12/21
    boundary representation