Become an iOS Developer in 15 Weeks! Starts Sep 9. Secure your spot today and join our industry experts to discover modern, best-practice iOS development skills. Elevate your dev skills with Kodeco Cutting-edge courses, world-class instructors, and a network of passionate learners position you — and your dev team — to thrive in the ever-evolving world of mobile development.
Managed Code By leveraging C# and other .NET languages on Microsoft and Mono platforms you can write modern, fast, and reliable game code using your editor of choice. Visual Studio (recommended) Visual Studio Code JetBrains Rider Cross-Platform Build your game for multiple platforms. MonoGame currently supports:
ホーム < ゲームつくろー! < デザインパターン習得編 Delegate ~いろんなクラスのメソッドの代表者になれる!~ 超久しぶりにデザインパターン編を更新です。本章で扱う「Delegete」はGoFには含まれておりませんが、ゲーム製作に非常に有用で且つ多用される仕組みであるためここで取り上げる事にしました。ちょっとややこしいですが、いつものようにじっくり参りましょう(^-^) ① Delegateって何? そもそも、Delegateとは何なのか?そのイメージが重要ですよね。Delegateは日本語で「代表者」です。何の代表者かというと「関数」の代表者なんです。簡単に言えば、代表者の中に関数を登録すると、それを持ち運びできて、他の人がいつでもどこでもそれを実行できてしまう機能を持ちます: この一番の使い道として、例えばゲーム中に何らかのイベント(メッセージ)が発生した時に、それに呼応す
I have no doubt that automatic reference counting (ARC) is the next big leap forward for Objective-C since the introduction of Objective-C 2.0. ARC allows you to put the burden of memory management on the (Apple LLVM 3.0) compiler, and never think about retain, release and autorelease ever again. Since many user’s first experiences with ARC will be trying to convert an existing app, they will lear
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く