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UIに関するmlc01084のブックマーク (6)

  • 習慣になるまでの UI と操作の変化

    タッチしてもらうための第一歩 タッチデバイスへの違和感や不安をもっている方はまだ少なくないと思います。 毎日の生活に登場するタッチデバイスの代表といえば、ATMや電車の切符販売機がありますが、処理速度が遅くスクリーンのオブジェクトを触れている感覚はあまりありません。そのせいか、スクリーンを強く押している方をたまに見かけます。また、タッチインターフェイスだけでなく、触れて押すことができる物理的なボタンが用意されている場合もあります。タッチへの不安を解消するための配慮なのかもしれません。 毎日の生活から比較すると、タッチデバイスでスイスイいろいろな操作が出来るというのは、未知の世界に見えてもおかしくありません。操作の仕方が分かる iPad や Galaxy の CM が TV で流れているとはいえ、「当にタッチでこんなに動くのか」という不安をもっている方もいるはずです。 UI デザインのひと

    習慣になるまでの UI と操作の変化
  • APP|Leap Motion

    Say hello to the second generation of our iconic hand tracking camera We remove boundaries between physical and digital worlds - for anyone, anywhere. Say goodbye to hardware… Say hello to human technology. Our hand tracking and haptics are powering the next wave of human potential. No controllers. No wearables. No touchscreens. Just natural interaction.

    APP|Leap Motion
    mlc01084
    mlc01084 2012/12/16
  • Collection: Design Patterns

    Reuse, recycle, but don’t reinvent the wheel unless necessary. by Brian Christiansen at UI Engineering. Via. This collection captures findings of consistent, unique or interesting interfaces and design flows from across the web. Please note that the content of these sets is not representative of all of the patterns I've captured. I tend to use tags more religiously and recommend that you look ther

    Collection: Design Patterns
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    mlc01084 2012/06/06
    Collection: Design Patterns
  • New ways of interaction

    Shape changing interfaces give physical shapes to digital data so that users can feel and manipulate data with their hands and bodies. However, physical objects in our daily life not only have shape but also various material properties. In this project, we propose "Materiable," an interaction technique to represent material properties using shape changing interfaces. Specifically, by integrating t

    New ways of interaction
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    mlc01084 2012/06/04
    New ways of interaction on Vimeo
  • デザイナーに学ぶ「魅力あるUI」

    アプリの魅力を高めるため、ユーザーインタフェース(UI)がますます重要になっている。女性Web/スマホアプリデザイナー、エバーノートのクリエイター、ユーザビリティテストのパイオニア、UI研究者、デザイン思考(Design Thinking)の第一人者から「魅力あるUI」を学ぼう。 「1pxにこだわる」、「UIではなくコンテンツに没入させる」、「初期からテストを実施しUIを変えていく」、「多数決や現状維持から優れたUIは生まれない」、「ユーザーが思い描くメンタルモデルを実装する」など、あなたのアプリを大きく変える知恵に満ちている。 デザイナーが教える「快適AndroidアプリのXMLレイアウト」 第1回 デザイナーがこだわりたいAndroidアプリのデザインとは? 第2回 基を押さえながら、まずは要素だけでXMLコーディング 第3回 グラデーションや影など細かいディテールを追加 第4回 背

    デザイナーに学ぶ「魅力あるUI」
    mlc01084
    mlc01084 2012/03/30
    デザイナーに学ぶ「魅力あるUI」.開発者向け
  • 企画が考えるスマホUIデザイン

    3. “Dead Space” キャラの背中にライフゲージを 埋め込むびっくりアイデア ほとんどのUIを3D空間の中に構築 “Fall Out 3” プレイヤーキャラの腕についた デバイス(Pip-Boy)をそのままUI化 それ以外のUIは極力シンプルにまとめる

    企画が考えるスマホUIデザイン
    mlc01084
    mlc01084 2012/03/14
    企画が考えるスマホUIデザイン.ユーザ中心デザイン:世界観,レイアウト,可動域,操作方法
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