筆者は2017年1月末から2月の初めにかけて、イスラエル出張に行ってきた。テルアビブで1月30日~2月1日に開催されたサイバーセキュリティイベント「CyberTech 2017」に参加し、併せて同国のサイバーセキュリティ関係者に取材するためだ。世界各国のメディアからなる記者団に参加する機会を得た(写真1)。
腕をさすりながらさっそくビルの中に入り、暖かい応接室に通される。すると、目の前には大きなディスプレイ。その前にちょこんと置かれているのは、リモコンのような形のゲーム機。それは明らかに3月3日発売の話題のゲーム機Nintendo Switchだ。そしてSwitchに差し込まれていたのは、あの話題の新作『ゼルダの伝説 ブレス オブ ザ ワイルド』――。 そう、ここは京都にある任天堂本社の応接室である。今回、ゲームの企画書で「ゼルダの伝説」シリーズを取り上げるにあたり、なんと取材前に我々は、1ヶ月後に発売を控える新作ゼルダのプレイをいち早く許可されたのだった! さて、今回そんな新作を含む「ゼルダ」シリーズを聞くのは、『時のオカリナ』以降のシリーズに大きく関わり、その“生みの親”とも言える宮本茂氏から引き継ぐ形で、近作のプロデューサーを務めてきた青沼英二氏だ。一方、その対談相手を務めるのは、やはり
SAN FRANCISCO—For many games fans, Nintendo has plenty to prove with its Switch console. The biggest issue, arguably, is the flow of new content. The Wii U stopped receiving games much too quickly from first- and third-party creators. That followed more than a decade of pitiful third-party support for other Nintendo systems. Executives are insisting—yet again—that this time, Nintendo has got it ri
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Original report, March 3: Before its retail launch in two days, Legend of Zelda: Breath of the Wild received the spotlight treatment in a Wednesday panel at the annual Game Developers Conference. While explaining the high-level concepts driving new ideas in the highly anticipated sequel, Nintendo developers also revealed a unique prototyping system: a fully playable 8-bit Zelda game. Three key dev
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