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「Web Audio API」を使うと音声の「再生」だけでなく、音の「生成」や「加工」などもJavaScriptだけで手軽にプログラミングすることが出来るようになります。 ただ、ちょっとクセがあるので「扱いにくい…」と感じる人も少なくないでしょう。 そこで、誰でも簡単に「Web Audio API」を活用できるJavaScriptライブラリ「Tone.js」について、今回は簡単なサンプルと共にご紹介しようと思います! ファイルを準備しよう! まずは、「Tone.js」を使ったサンプルを作るのに必要な「index.html」と「app.js」を用意しましょう。 「Tone.js」自体は、GitHubからダウンロードするか、以下のURLから利用可能です。 https://tonejs.github.io/build/Tone.min.js ひとまず、「index.html」はこんな感じでOKで
Audio5js is a Javascript library that provides a seamless compatibility layer to the HTML5 Audio playback API, with multiple codec support and a Flash-based MP3 playback fallback for older or unsupported browsers. The motivation for creating Audio5js is to provide a light-weight, library-agnostic, Javascript-only interface for audio playback in the browser.
UnitePlayer はモバイルとゲームに特化した HTML5 な音楽再生プレイヤー UnitePlayer は、モバイルブラウザ上で動作するゲームに音をもたらします。 扱いが難しい Mobile Safari や Android ブラウザの音周りをフォーマット化し、とっても扱いやすくします。 フィーチャーフォン用のソーシャルゲームが大流行な昨今ですが、 フィーチャーフォン用のゲームって音が無いですよね? そのゲームをそのままスマートフォン向けにコンバートしても、音がならずに寂しい感じですよね? 2012年は UnitePlayer で BGM も SE も鳴らしちゃいましょう。 そして没入感や色々なものを高めちゃいましょう! PCブラウザでもそのまま動くから、横展開もお手軽に! UnitePlayer なら iPhone でも BGM と SE を擬似的に同時再生できますよ。 Unit
HTML5サウンドプレイヤーのサンプル。マウスで選択した曲(音声ファイル)が再生される。画像クリックでサンプルページを表示します(Firefox 3/Opera 10/Safari 4で表示可能) 本連載でもこれまでHTML5 Videoを使って動画を再生する方法を紹介しましたが、今回は音声を再生してみましょう。HTML5ではプラグインを使用しなくても動画や音声を再生できます。 今回はHTML5 Audioのサンプルとして、選択した音楽(音声ファイル)を再生するサウンドプレイヤーを作ります。単に音楽を再生するだけでは面白くないので、Canvasを使ってビジュアルを表示する機能も付けます。さしずめ、iTunesやWindows Media Playerのブラウザー版、といったところでしょうか。 ブラウザーによって違うサポート形式 HTML5 AudioはVideoと同じメディア要素として扱わ
Web Audio Examples The Web Audio API introduces a variety of new audio features to the web platform. It can be used with the canvas and WebGL APIs for creating a new generation of games and interactive applications. The API is capable of dynamically positioning/spatializing and mixing multiple sound sources in three-dimensional space. It has a powerful modular routing system, supporting effects, a
soundManager.play('helloWorld','/hello-world.mp3'); Sometimes, necessity is the mother of invention. Or in this case, procrastination. I've been working on a DJ/production/music-related site (still not live at time of writing despite the domain being a year old,) and rather than launch a somewhat-finished design, figured I should have an inline MP3 player to allow people to browse the site while l
HTML5 + flash hybrid Complexity, reduced Supporting HTML5 audio can be tedious in modern browsers, let alone legacy ones. With real-world visitors using browsers ranging from mobile Safari to IE 6 across a wide range of devices, there can be many support cases to consider. SoundManager 2 gives you a single, powerful API that supports both new and old, using HTML5 audio where supported and optional
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