LONDON (Thomson Reuters Foundation) - As a transgender man from Saudi Arabia, where his identity could see him jailed and flogged, Salman Al-Dukheil waited decades before speaking out about who he is - or who he was. "My name wasn't Salman when I was born about 28 years ago. It was Salma," the business student said on Thursday. "I was a biological girl." His outing at Trust Women, a women's rights
Nimrud is one of many archaeological treasures in Iraq which has suffered under ISIL control. Much of Nimrud is nothing but a huge field of rubble dotted by chunks of stone with cuneiform writing and the odd murd brick wall [John Beck/Al Jazeera] Nimrud, Iraq – The Islamic State of Iraq and Levant (ISIL, also known as ISIS) blew up Nimrud on a spring day last year. A truck mounted with speakers dr
以下の文章は、英国のクリスチャン・ラデフさんによる『この世界の片隅に』のレビュー全文をきしるなお(twitter:@xylnao)が翻訳したものです。 http://vulturehound.co.uk/2016/11/an-ode-to-stolen-moments-in-this-corner-of-the-world-film-review/ 奪われた時間たちに捧げる詩〜『この世界の片隅に』映画レビュー 2016年11月29日 クリスチャン・ラデフ この映画を紹介してくれたアニマツ・エンターテインメント重役のひとりジェローム・マザンダラニは「すべてが糞だった2016のような年だが、『この世界の片隅に』があるぞ」と言った。まったくその通りだった。 『この世界の片隅に』では1933年、広島での浦野すず(能年玲奈)の幼年期から話が始まる。そこでは幼いすずの笑いと家族愛、そして暇さえあればあ
今日は、映画『この世界の片隅に』についての話。 もうすでにいろんなところで評判になっている。たくさんの人が心を揺り動かされている。絶賛されている。「映画館で観るべきだ」って言っている。僕も同意。名作だと思う。だから付け加えることはないかなとも思ったんだけど、やっぱり自分が感じたことを書いておこう。 僕は試写のときと、公開翌日と、2回観た。どちらも、途中から気付いたら涙ぐんでいた。なんと言うか、「感動を体感する」ってこういうことなんだと思った。原作は読んでいたから話の筋はわかっていたけれど、そういうこととは関係なしに、伝わってくるものがあった。物語というものの持つ本質的な力に触れたような感覚があった。 最初の感想ツイートは以下。 『この世界の片隅に』観てきました。試写含めて2度目だったけどやっぱり涙ぐんでしまった。「描く」ということについて徹底的に貫いた作品だと思った。すずさんが絵を描く人だ
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