by David Martyn Hunt Googleはブラウザ上でFlash広告をHTML5に自動変換する機能を2015年2月から導入していますが、ついにFlash広告を全面廃止し、すべての広告をHTML5形式へ完全移行すると発表しました。 スマートフォンなどの一部端末はFlash非対応のため、Googleはより多くの端末で広告を表示できるようにするべく過去数年間にわたってHTML5広告への移行を推奨してきました。今後はさらに多くのユーザーにリーチするべく、Googleの広告配信サービスのGoogle ディスプレイ ネットワークと、広告テクノロジープラットフォームのDoubleClick Digital Marketingで配信される広告のすべてがHTML5ベースに切り替わることが明らかになりました。 具体的なスケジュールとして、2016年6月30日からAdWordsとDoubleCli
「Flash」は、音声や映像といったマルチメディアコンテンツを制作・再生するニーズから生まれた。1990年代にマルチメディアCD-ROM/DVDのオーサリングツールとして広く普及した、米Macromedia(米Adobe Systemsが2005年に買収)の「Macromedia Director」の、より軽量な姉妹製品という位置付けだった。 Computer Weekly日本語版 10月21日号無料ダウンロード 本記事は、プレミアムコンテンツ「Computer Weekly日本語版 10月21日号」(PDF)掲載記事の抄訳版です。本記事の全文は、同プレミアムコンテンツで読むことができます。 Computer Weekly日本語版 10月21日号:今、リプレースが必要な理由 なお、同コンテンツのEPUB版およびKindle(MOBI)版も提供しています。 程なく、Webブラウザで動画や映像
Need an accessible HTML5 video player? A player built with compliance in mind to broaden those who can watch video content? IBM Watson Media has been making improvements to the existing video player around accessibility. This included re-evaluating keyboard controls, visual accessibility like font and indicators, along with many other aspects toward accessibility. As a result, the player now meets
Chrome will start automatically pausing less important Flash content on September 1 GamesBeat is excited to partner with Lil Snack to have customized games just for our audience! We know as gamers ourselves, this is an exciting way to engage through play with the GamesBeat content you have already come to love. Start playing games here. Google has been working with Adobe to make Flash content more
If your ads aren't on web giant's network, they better be HTML5 – or they're dead to Chrome Google is making good on its promise to strangle Adobe Flash's ability to auto-play in Chrome. The web giant has set September 1, 2015 as the date from which non-important Flash files will be click-to-play in the browser by default – effectively freezing out "many" Flash ads in the process. Netizens can rig
2015年7月上旬に、米Adobe Systemsが開発している「Flash Player」のセキュリティ脆弱性が明らかになった。Web上のインタラクティブコンテンツの再生環境として標準的に使われているツールである。特にたちが悪かったのは、この脆弱性が“市民監視ツール”を提供するイタリア企業Hacking Teamからの情報流出の過程で指摘された点だ(関連記事:政府に監視ソフトを販売するイタリア企業がハッキング被害に)。 脆弱性というだけでもユーザーにとっては喜ばしくないのに、経緯も含めるとさらにイメージが悪くなる。Adobeはこの脆弱性に対処するアップデートを行ったが、修正される前にサイバー攻撃が起こってしまい、対応は後手に回った(関連記事:IPAがFlash Playerの欠陥で改めて注意喚起、国内でサイバー攻撃活動を確認)。 こうした一連のセキュリティ懸念に対して、米Facebook
Flash is officially more trouble than it’s worth. Here's how you can kill it now. Adobe Flash—that insecure, ubiquitous resource hog everyone hates to need—is under siege, again, and hopefully for the last time. The latest calls for its retirement come from some of the Internet’s most powerful players, but if the combined clattering of Facebook, Firefox, and a legion of unsatisfied users isn't eno
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