Presentation material with Japanese subs, by Prof. Martin Odersky at ScalaMatsuri 2014 http://scalamatsuri.org/en/Read less

構文 context . globalCompositeOperation [ = value ] 現在の合成処理を返します。後述のリストの通りです。 値をセットして、合成処理を変更することができます。未知の値は無視されます。 仕様 globalCompositeOperation 属性は、どのように図形や画像を現存するビットマップ上に描画するのかをセットします。それらは、globalAlpha が与えられると、現在の変換マトリックスが適用されます。この属性値には下記リストの値をセットしなければいけません。下記では、描画元イメージ A はこれからレンダリングしようとしている図形や画像を表し、描画先イメージ B は現在のビットマップ状態を表します。 source-atop A atop B。描画元イメージのうち、両方のイメージが不透明な部分が表示されます。描画先イメージのうち、描画先イメージ
昔は、 1.マウスの軌道に点をプロット 2.その点と点を繋ぐ線を描画する という非常に面倒くさい方法をとっていた。 なんでこんなことをしたかというと、高校の授業でこの方法を思いついてからずっと信じてきた方法だから・・ 固定観念ってだめね。 html5のcanvasでは、lineJoinとlineCapというcontextのプロパティをいじることによって簡単に実現することができます。 context = canvas.getContext('2d'); context.lineCap = 'round'; context.lineJoin = 'round'; 上の設定を行ったら、後はmousedown mousemove mouseendに合わせて線を引いていくだけ! ね、簡単でしょ? lineCapにroundを設定すると始点と終点を丸めてくれて、 lineJoinにroundを設定する
AI & MLLearn about artificial intelligence and machine learning across the GitHub ecosystem and the wider industry. Generative AILearn how to build with generative AI. GitHub CopilotChange how you work with GitHub Copilot. LLMsEverything developers need to know about LLMs. Machine learningMachine learning tips, tricks, and best practices. How AI code generation worksExplore the capabilities and be
Rust 1.0 is on its way! We have nailed down a concrete list of features and are hard at work on implementing them. We plan to ship the 1.0 beta around the end of the year. If all goes well, this will go on to become the 1.0 release after the beta period. After 1.0 is released, future 1.x releases will be backwards compatible, meaning that existing code will continue to compile unmodified (modulo c
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