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"Interactive Communication"の検索結果1 - 8 件 / 8件

  • A visual debugger for Jupyter

    Most of the progress made in software projects comes from incrementalism. The ability to quickly see the outcome of an execution and iterate has been one of the main reasons for the success of Jupyter, especially in scientific exploratory workflows. Jupyter users like to experiment in the notebook, and to use the notebook as an interactive communication tool. However, for more classical software d

      A visual debugger for Jupyter
    • David Heinemeier Hansson - CoRecursive Podcast

      00:00 - Intro 01:22 - Why Did Rails Succeed? 07:52 - Why Ruby? 10:44 - The Benefits of Obscure Technology 14:49 - Fighting the Monoculture 22:23 - Ruby VS OCAML 26:10 - Coding as Writing, Not Math 27:22 - Enterprise Java People 31:01 - Does Speed Matter? 32:03 - Stop Copying Google 36:13 - Micro Services Are a Mistake 39:51 - React And Single Page Apps Are a Worse Mistake 44:33 - Test Driven Devel

        David Heinemeier Hansson - CoRecursive Podcast
      • Introducing Amazon EKS Distro (EKS-D) | Amazon Web Services

        AWS Open Source Blog Introducing Amazon EKS Distro (EKS-D) This post was contributed by Allan Naim, Chandler Hoisington, Raja Jadeja, Micah Hausler, and Michael Hausenblas. Today we announced Amazon EKS Distro (EKS-D), a Kubernetes distribution based on and used by Amazon Elastic Kubernetes Service (Amazon EKS) to create reliable and secure Kubernetes clusters. With EKS-D, you can rely on the same

          Introducing Amazon EKS Distro (EKS-D) | Amazon Web Services
        • Communicating with Interactive Articles

          Examining the design of interactive articles by synthesizing theory from disciplines such as education, journalism, and visualization. Computing has changed how people communicate. The transmission of news, messages, and ideas is instant. Anyone’s voice can be heard. In fact, access to digital communication technologies such as the Internet is so fundamental to daily life that their disruption by

            Communicating with Interactive Articles
          • WebSockets vs. Server-Sent Events

            Over the years, the HTTP request-response model has been used for client-server communications in web applications. However, with the popularity of real-time web applications, the need has emerged for servers to be able to push data to clients proactively without having clients requesting it first. As a result, push technology-based communication methods like WebSockets, and Server-Sent Events (SS

              WebSockets vs. Server-Sent Events
            • SOW 作業範囲記述書 | サポートキット | I.C.E. | Interactive Communication Experts

              プロジェクトのサマリーを記載します。この概要によってプロジェクトの内容について知ることができるように記載します。 記載・確認事項 [MUST] ・プロジェクト名 ・プロジェクトの概要・背景 ・公開目標 [BETTER] ・プロジェクトコード ・プロジェクト予算 このセクションでは通常、プロジェクトの目的やゴールを説明し、これから推し進めるプロジェクトがどのような位置づけを担っているのかを明確にしておきます。また関係者がプロジェクトのゴールとは何かを明確に定義する情報が含まれます。一般的には、プロジェクト関係者がこのセクションの作成に関与し、これらの内容に関係者が同意するようにします。 記載・確認事項 [MUST] ・プロジェクトの位置づけ(社内的、事業的にどのような位置づけか?) ・プロジェクトの目的・ゴール(何を目指し、何を達成しなければならないか?) ・プロジェクトとして取り組む課題(

                SOW 作業範囲記述書 | サポートキット | I.C.E. | Interactive Communication Experts
              • Building safer dialogue agents | DeepMind Blog

                Research Building safer dialogue agents Published 22 September 2022 Authors The Sparrow team Training an AI to communicate in a way that’s more helpful, correct, and harmless In recent years, large language models (LLMs) have achieved success at a range of tasks such as question answering, summarisation, and dialogue. Dialogue is a particularly interesting task because it features flexible and int

                  Building safer dialogue agents | DeepMind Blog
                • 【記事更新】私のブックマーク「擬人化メディアとHuman-Agent Interaction:「情熱」のあるやり取りを目指して」 | 人工知能学会 (The Japanese Society for Artificial Intelligence)

                  Home » リソース » 私のブックマーク » 【記事更新】私のブックマーク「擬人化メディアとHuman-Agent Interaction:「情熱」のあるやり取りを目指して」 米澤 朋子(関西大学総合情報学部,(株)国際電気通信基礎技術研究所深層インタラクション総合研究所) 目次はじめに擬人化メディアとは <導入>擬人化メディアの位置付けと現状 <夢・社会的影響>擬人化擬人化の起源としくみの理論志向姿勢アニマシー知覚と不気味の谷心の知覚と身体(生理)共感と擬人化擬人化システムの構成身体性としての外観(表出機構)知能(内部/AIデザイン)フィールド応用と発展、製品HAIにおける状況他分野との相互作用、およびHAI研究の体系化の難しさHAIにおける課題HAIに関連する学術コミュニティ会議系その他国内会議や研究会などローカル系研究プロジェクト・組織系研究室など(高校生・受験生向け)おわりに謝

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